خبرگزاری کار ایران

بهشتی:

میراث فرهنگی برای «شهریار عدل» مسئله‌ای شخصی بود

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۴۶

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: مسئله میراث فرهنگی جهان و ایران برای شهریار عدل مسئله شخصی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بهشتی در مراسم وداع با پیکر شهریار عدل ایرانشناس و باستان‌شناس بزرگ ایرانی اظهار کرد: در اوایل ریاستم در سازمان میراث فرهنگی در سفری که به فرانسه داشتم، چند روزی با شهریار عدل همراه بودم. وی در این سفر مرا با پای پیاده به تمامی بخش‌های پاریس برد، به طوری که پاهایم تاول زده بودند. بعدها فهمیدم که وی قصد داشته است، تور فشرده‌ای برای شناخت میراث فرهنگی برای من بگذارد.

وی ادامه داد: او نگران بود که من به عنوان رئیس میراث فرهنگی کشور اطلاعاتی را که لازم بود، نداشته باشم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی افزود:  مسئله میراث فرهنگی جهان و ایران برای شهریار عدل مسئله شخصی بود، برای او اهمیت نداشت که چه کسی مسئول است و ناگزیر بود با همه صمیمی باشد و هر کس را که لازم بود در این زمینه ملاقات می‌کرد، زیرا همانطور که گفتم؛ میراث فرهنگی برای وی مسئله‌ای شخصی بود.

وی ادامه داد: مرحوم عدل بنا بر نوع سلوکی که داشت، تنها کسی است که در میراث فرهنگی به اسم کوچک شناخته می‌شود؛ نه با القاب پرطمطراق و شهریار توانست به چنین مقامی برسد که آنقدر صمیمی باشد که در عالم میراث فرهنگی همه وی را با نام کوچک خطابش کنند و این اوج احترام برای او بود.

وی در ارتباط با میراث شهریار عدل برای ما گفت: آنچه شهریار از خودش باقی گذاشت، همه ناتمام است که باید ادامه پیدا کند و همه کسانی که دینی از او برگردن دارند،‌ چیزی از او آموخته‌اند و باید به فکر این باشند که چگونه می‌شود، حیات علمی شهریار را تداوم داد و به آن پرداخت.

بهشتی در پایان گفت: شهریار، چقدر نامت به تو می‌آمد چه نام کوچکت که شهریار بود و چه عدل، خدا کند که همه ما به نام‌مان شریف باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز