خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورایاریهای محلات تهران:

شورایاری باید به دور از شائبه سیاسی کار کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۷۲۸

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌های محلات تهران معتقد است؛ ردصلاحیت فعالان و افراد تحصیل کرده شورایاری‌های موجود باعث نارضایتی در بین مردم تهران می‌شود.

محسن سرخو عضو شورا و عضو هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌های محلات تهران معتقد است شورایاری‌ها نهادهای محلی هستند که با داشتن بانک اطلاعات محله، می‌توانند؛ توانمندی‌ها و مشکلات محله را شناسایی کنند و باید از قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مطلع باشند تا مطالبات را با توجه به قوانین منتقل نمایند. به اعتقاد وی ردصلاحیت فعالان و افراد تحصیل کرده شورایاری‌های موجود باعث نارضایتی در بین مردم تهران می‌شود.

به گزارش ایلنا از سایت شورای اسلامی شهر تهران، سرخو درباره ردصلاحیت برخی از دبیران شورایاری  مطالبی را عنوان کرده است.

آقای سرخو بسیاری از فعالین شورایاری موجود از نیروی‌های خوب و تحصیل کرده در سطح دکترا و عضو هیات امنای مساجد و بیش از ۲۰ سال سابقه، تحت عناوین همچون عدم سکونت و یا عدم حسن شهرت توسط هیات اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که این موضوع موجبات نارضایتی در شهر تهران و شورایاریها را فراهم کرده است؛ زیرا تعداد زیادی از این افراد دبیران شورایاری‌های فعلی بوده‌اند. نظر شما در این رابطه چیست؟

با عنایت به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف شهری در ابعاد کمی و کیفی خصوصاً در کلان شهر تهران، رفع این مشکلات و بهبود شرایط مستلزم تمرکززدایی و بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های آحاد مردم و مشارکت واقعی، پایدار، دائمی و نهادینه، تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مدنی داوطلبانه و مردمی است.

مراجعات و تماس‌های زیادی از دبیران شورایاری‌ فعلی داشته‌ایم که هیات نظارت این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد و تمام کسانی که عضو خدوم شورایاری قبلی بوده‌اند و در‌‌ همان محل سکونت داشته و بدون دلیل رد صلاحیت شده‌اند، صلاحیت آن‌ها باید تایید شود، با تاکید بر اینکه شورایاری‌ نهاد اجتماعی است و لازم است به دور از شائبه سیاسی کار کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز