خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

با گشت‌های انصار حزب‌الله به صورت قانونی رفتار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۸۴

حکم شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر را وزارت کشور صادر می‌کند اما اگر اشکال و یا تخطی در برنامه شهرداری‌ها ببیند اختیارات لازم برای برخورد را ندارد.

وزیر کشور در مورد آغاز به کار چهار هزار گشت ارشاد انصار حزب‌الله از هفته آینده اظهار کرد: همانطور که بارها مطرح کرده‌ایم کلیه فعالیت‌های اجتماعی باید بر اساس قانون باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری وزیر کشور به مناسبت برگزاری شصت و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد ورود چهار هزار گشت ارشاد از سوی انصار حزب‌الله از هفته آینده به سطح شهر گفت: همانگونه که در گذشته نیز بارها این مساله را عنوان کرده‌ام هر فعالیت اجتماعی باید مبتنی بر قانون باشد و متولی این مساله نیز وزارت کشور است و وزارت کشور نیز در این زمینه متناسب با اقدام‌های صورت گرفته رفتار خواهد کرد.

وی در ادامه در مورد لایحه تعیین شهردار شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از سوی مردم گفت: در مورد موضوع مدیریت شهری تلاش بر این است که امور شهرها هر چه بیشتر به مردم واگذار شود و مدیریت شهری به سمت یکپارچگی هدایت شود البته دولت در مورد اعمال حاکمیت نمی‌تواند وظایف خود را واگذار کند.

وزیر کشور افزود: ما به دنبال آن هستیم که پیشنهاد جامعی با استفاده از تجربیات دستگاه‌های اجرایی، شوراها و شهرداری‌های باتجربه تدوین و ارائه کنیم. دولت در زمینه انتخاب شهردار برای اعمال حاکمیت باید سیاست‌های نظارتی داشته باشد اما اکنون اختیارات لازم برای اعمال برخی نظارت‌ها از سوی دولت وجود ندارد.

رحمانی‌فضلی گفت: حکم شهرداری‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر را وزارت کشور صادر می‌کند اما اگر اشکال و یا تخطی در برنامه شهرداری‌ها ببیند اختیارات لازم برای برخورد را ندارد.

وی تصریح کرد: نظارت دولت در مورد تبعیت شهرداری‌ها از سیاست‌های کلان برنامه‌ریزی مانند گسترش شهرها و ارتباط شهرها با مناطق دیگر با برخی مسائل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه مسائل زیست‌محیطی شهروندان در برخی شهرها گاهی مورد توجه قرار نمی گیرد و دولت ابزار اظهارنظر ندارد، گفت: در مورد مدیریت یکپارچه شهری باید گفت رضایت‌مندی اجتماعی، وفاق اجتماعی و نشاط اجتماعی سه محوری است که در این پیش‌نویس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در صورت درخواست امریکا برای همکاری با ایران در مورد مبارزه با داعش این اتفاق صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: ما در مورد مبارزه با داعش و دیگر موارد به امریکا اعتماد نداریم زیرا در مباحثبسیاری مانند حقوق بشر، صهیونیسم و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای رفتار دوگانه ‌از خود نشان داده است در مورد مبارزه با داعش هم دلیل بی‌اعتمادی ما شواهد بسیار زیادی از جمله برخی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی، لجستیکی و سیاسی برخی کشورها از داعش است.

وی ادامه داد: ما وظیفه خود می‌دانیم که همواره با مسائلی مانند تروریسم که قربانی آن بوده ایم و اکنون مورد تهدید آن هستیم مبارزه کنیم به ویژه اگر این مشکل در کشورهای اسلامی همچون سوریه و عراق باشد بدون هیچ ابایی حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

وزیر کشور در ارتباط با شصت و هفتمین شورای اجتماعی با اشاره به اینکه این جلسه در ارتباط با مسائل اجتماعی در برنامه ششم توسعه بوده است گفت: ستادهای تدوین برنامه در دستگاه های اجرایی و معاونت‌ راهبردی تشکیل شده که بر اساس گزارش آنها در شورای اجتماعی گزارشی ارائه شد.

وی ادامه داد: مباحثاصلی در این برنامه‌ها وفاق اجتماعی، رضایت‌مندی اجتماعی، نشاط اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و طراحی برای رفع این آسیب‌هاست و پیش نویسی که تدوین شده به دولت ارائه داده می‌شود.

رحمانی‌فضلی افزود: تدوین سیاست‌ها با محوریت وزارت کشور و همچنین به وسیله شورای اجتماعی به عنوان مرجع اصلی و کانون مهم مباحثو موضوعات اجتماعی است و این مجموعه حضور فعالی در تدوین بخش اجتماعی برنامه ششم توسعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به درک مشترک جلسات مستمری را برگزار کردیم. از مجلس نیز تقاضا کردیم که یک ساعت در صحن علنی به ما فرصت دهند تا مباحثاجتماعی را مطرح کنیم. در دولت نیز دو ساعت را به مباحثاجتماعی اختصاص دادیم که رئیس جمهور نیز ۳۰ دقیقه در مورد اهمیت مسائل اجتماعی صحبت کردند و قرار شد وزرای حوزه اجتماعی جلسه‌ای را با محوریت وزارت کشور برای پیگیری این مباحثبرگزار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز