خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت ورزش و جوانان:

جشنواره بخشش در هفته جوان برگزار می‌شود / اعلام عناوین هفته

کد خبر : ۱۷۲۲۲۱

«ما جوانان را فقط از زاویه وام ازدواج و مشکلات اقتصادی و معیشتی نگاه نمی‌کنیم هر چند که این مسائل نیز باید حل شود. / ما با برگزاری این جشن قصد داریم به دنیا نشان دهیم که حکومت اسلامی حکومت خشونت و قهر نیست.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان از برگزاری جشنواره بخشش برای تقدیر از فعالان حوزه بخشش محکومان به اعدام در هفته جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه هفته جوان از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد گفت: در این هفته، ۱۹ خرداد که مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع) است روز جوان نام گرفته است. این هفته، هفته‌ای برای اعلام نظر دولت و نظام جمهوری اسلامی در مورد جوانان است و هفته‌ای نیست که در آن تمامی مشکلات جوانان مطرح و یا حل شود بلکه موقعیتی برای جلب توجه دستگاه‌ها به جوانان است.

گلزاری ادامه داد: ما جوانان را فقط از زاویه وام ازدواج و مشکلات اقتصادی و معیشتی نگاه نمی‌کنیم هر چند که این مسائل نیز باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه هر روز از این هفته به یک نام مشخص شده است گفت: روز هفدهم با عنوان «امید و آینده نگری» روز هجدهم «اقتصاد مقاومتی و عزم ملی» روز نوزدهم «اخلاق و کرامت انسانی» بیستم «خانواده و سبک زندگی» بیست ویکم «فرهنگ و هویت ملی» بیست و دوم «‌اعتدال وسرمایه اجتماعی» و روز آخر «ولایت و انتظار» نام گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: اولین روز هفته را با دیدار از مراجع آغاز می‌کنیم و بعد از ظهر آن روز از ساعت ۵ تا ۸ در تالار وحدت جشن بزرگ بخشش را برای اولین بار در پیش رو داریم.

گلزاری گفت: جشن بخشش، جشنی برای تجلیل از فعالان عرصه بخشش در تمامی این سالهاست. برای تمام کسانی که به دنبال بخشش برای جوانان و نوجوانانی بودند که بدون تصمیم قبلی و در اثر هیجان خشم دست به قتل زده‌اند همواره در این باره فعالان سیاسی و اجتماعی، قاضیان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ به دنبال عفو گرفتن از خانواده‌های مقتولین بوده‌اند که قصد داریم در این جشن از آن‌ها تجلیل کنیم.

وی افزود: ما با برگزاری این جشن قصد داریم به دنیا نشان دهیم که حکومت اسلامی حکومت خشونت و قهر نیست بلکه اسلام همراه با رافت و بخشش است. در برگزاری این جشن معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و دادستانی نیز ما را یاری کرده‌اند.

گلزاری اظهار کرد: این مراسم با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، ‌علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌معصومه ابتکار، شهین دخت مولا وردی و با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی برگزار می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد نیز از کتابی در همین رابطه رونمایی می‌کند.

گلزاری از رونمایی تابلوی کلینیک پیشگیری و کنترل خشم در این هفته خبر داد و افزود: معاونت ساماندهی امور جوانان به کمک شهرداری تهران به تاسیس کلینیک‌هایی برای پیشگیری و کنترل خشم کرده است که بعد از هفته جوان در دو منطقه تهران فعال و به تدریج درتمام شهر و سپس در مشهد و بعد از آن نیز امیدواریم در شهرهای دیگر این کلینیک‌ها مشغول به کار شوند هم اکنون بیش از ۳۰ نفر از کسانی در این رشته مدرک کار‌شناسی ارشد و یا مدارک بالا‌تر دارند در حال آموزش دیدن برای فعالیت در این کلینیک‌ها هستند.

وی ادامه داد: اولین جلسه ستاد ملی ساماندهی جوانان نیز در روز نوزدهم برگزار می‌شود که ۳۰ نفر از معاونین دستگاه‌ها در این ستاد حضور دارند و قصد داریم که لوایحی که در حوزه جوانان مغفول واقع شده است را در این ستاد دوباره به جریان بیاندازیم.

گلزاری ادامه داد: در استان‌ها هم برنامه‌های مختلفی دراین روز‌ها برگزار می‌شود و برنامه‌های حمایتی دیگری همچون ۵۰ درصد تخفیف برای مشاوره ازدواج، بازدید رایگان از موزه‌های تنوع زیست محیطی و دیگر موزه‌ها با کمک دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود. کمیته امداد نیز در این هفته به ۵ هزار جوان تحت سرپرستی، کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند بنیاد شهید نیز تخفیفاتی را نیز برای استفاده از مراکز ورزشی خود در این هفته در نظر دارد. همچنین تصمیم داریم که در روز جوان با تخفیف قابل توجهی مردم بتوانند از سینما‌ها استفاده کنند که البته قطعی نیست زیرا که بیش از یک میلیارد هزینه دارد و باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز