خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش باران در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور طی امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۰۹۴

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش باران در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور طی امروز و تداوم بارندگی‌ها در دیگر مناطق ایران در روزهای آتی خبر داد.

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: در روز پنجشنبه (۹ فروردین) در نواحی مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز جمعه (۱۰ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به همراه برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه (۱۱ فروردین) در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه (۱۲ فروردین) در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. 

ضیائیان همچنین خاطرنشان کرد: تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. ضمن این که از امروز (چهارشنبه) تا روز جمعه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: آسمان شهر تهران فردا (۹ فروردین) کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه (۱۰ فروردین) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

وی در پایان گفت: طی فردا و پس‌فردا (پنجنشنبه و جمعه) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز