خبرگزاری کار ایران

ارتقای سطح حفاظتی ۱۴ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۴۳

مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در سال گذشته ارتقای سطح حفاظتی عرصه‌های واجد شرایط و الحاق به منطقه حفاظت‌شده برای ۱۴ منطقه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علیرضا نجیمی درباره اهم اقدامات دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ افزود: ۱۶ مورد اصلاح و بازنگری مناطق چهارگانه انجام شده است. همچنین بازنگری طرح‌های هادی روستایی واقع در مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان نیز در ۵۰ روستا انجام شد. 

وی با اشاره به موضوع اطفای حریق در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: احداث و تجهیز پایگاه اطفاء حریق در هشت استان کشور با خرید تجهیزاتی از جمله دمنده، فلکسی پک، آتش کوب، روت فایر، بسکت اطفا حریق، موتورسیکلت چهارچرخ، خرید اجاره لودر وتراکتور، شاسی تانکر چرخ دار و موتور برق انجام شد. 

مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره تجهیز استان‌ها به شبکه بی‌سیم گفت: شبکه بی‌سیم ۱۳ استان در سال ۱۴۰۲ طراحی و برای دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام شده است و ۱۸ استان نیز بیش از ۴۰ درصد تجهیز شده که با توجه به پیش بینی اعتبارات ۱۴۰۲ و۱۴۰۳ تکمیل می‌شوند. 

نجیمی با تأکید بر استفاده از تجهیزات نوین از جمله کوادکوپتر برای پایش مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، سامانه پایش تصویری در ۱۰ استان راه‌اندازی شد که نقش پررنگی در پایش مناطق ما دارد. 

وی درباره شیوه‌نامه انتخاب و صدور مجوز برای متقاضیان اجرای فعالیت‌های حفاظتی طبیعت‌گردی در مناطق تحت مدیریت سازمان توضیح داد: اجرای صحیح برنامه‌های توأمان طبیعت گردی حفاظتی در مناطق تحت مدیریت و و بهره مندی از خدمات بخش غیردولتی و به ویژه مشارکت جوامع محلی در این زمینه حائز اهمیت است. 

نجیمی افزود: به منظور حفاظت و صیانت از بیت‌المال و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و استقرار نظام یکپارچه در فرآیند اجرای برنامه‌های طبیعت‌گردی در محدوده اراضی ملی زون‌های تفرجی مندرج در طرح‌های مدیریت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین پیشگیری از رخداد مشکلات فنی و حقوقی در مراحل اجرای اینگونه طرح‌ها به ویژه پیشامد آسیب‌های زیست محیطی ناشی ازعدم تخصص یا توانایی‌های فنی و حرفه‌ای متقاضیان امر، علاوه بر ضرورت بررسی صلاحیت‌های عمومی و نداشتن سابقه تخلفات محیط زیستی، اعمال فرایند انتخاب متقاضیان حقیقی و حقوقی برای اجرای فعالیت‌های طبیعت‌گردی در اراضی ملی مناطق تحت مدیریت نیز امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق در پایان گفت: اجرای طرح‌های طبیعت‌گردی آشوراده، چالابه، زریوار، انجدان، پارک ملی گلستان و قمیشلو در مناطق تحت مدیریت میانکاله، بیستون، زریوار، هفتادقله، گلستان و قمیشلو در سال ۱۴۰۳ در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز