خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آموزش و پرورش خبر داد:

توزیع حداقل ۴۰ نوبت شیر رایگان تا پایان سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۴۷۷

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل ۴۰ نوبت شیر رایگان تا پایان سال تحصیلی در مدارس ابتدایی سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر رایگان یکی از طرح‌های خوبی بود که در دولت مردمی اجرا شد و با وجود اینکه زمان زیادی از اجرای آن سپری شده بود خوب و موفق بوده است. 

فرهادی بیان کرد: در بیشتر مدارس سراسر کشور تاکنون میانگین بیش از ۲۸ نوبت شیر رایگان در بین دانش آموزان ابتدایی توزیع شده است و بعد از سال جدید نیز حداقل ۱۵ نوبت شیر رایگان توزیع خواهد شد. 

وی افزود: در استان‌های که انعقاد قرارداد با شرکت تولید شیر سریعتر انجام شده است توزیع نوبت شیر رایگان به بیش از ۲۸ نوبت رسیده است. 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مهمترین نکته در توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی فراگیر شدن این طرح است، زیرا این طرح از ۱۰ سال توقف دوباره شروع شده است. فرهادی گفت: اگر اعتبارات به اندازه کافی تامین شود این طرح در مقطع مدارس راهنمایی نیز اجرایی خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرهادی گفت: این طرح بسیار در سلامت دانش آموزان و تغییر ذائقه دانش آموزان به سمت غذای سالم موثر بوده است. به گفته فرهادی، پژوهش‌های جهانی نشان می‌دهد تغذیه شیر در مدارس طرح موفق و بسیار مفید بوده است. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه ریزها قرار بود ۷۵ نوبت شیر در مدارس ابتدایی توزیع شود، اما چون این طرح با کمی تاخیر اجرا شد بین ۴۰ تا ۵۰ نوبت شیر رایگان در مدارس توزع خواهد شد. فرهادی گفت: سعی می‌شود اجرا طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی در سال ۱۴۰۳ از اول مهر اجرا شود. 

وی در ادامه اظهار کرد: قرارداد با شرکت‌های تولید کننده شیر و تامین مالی، چون با تاخیر انجام شد توزیع ۲۰ نوبت باقیمانده در سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز