خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس فتا درباره «وای‌فای رایگان»

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۵۲

معاون فنی پلیس فتای فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسن منصوری در این‌باره گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص شد که یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

معاون فنی پلیس فتای فراجا با بیان این که این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد، اظهار داشت:‌ مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب‌خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند. یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به‌منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها است که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره‌برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، منصوری در پایان به مردم توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پرریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز