خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم خبر داد:

راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS)

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۸۳۵

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (۲۰۲۴ WSIS) خبر داد و خواستار مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در رأی دادن به این سامانه در مسابقه جهانی شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدهادی زاهدی با اعلام این خبر گفت: سامانه پنجره واحد خدمات دانشگاهی در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ WSIS در کنار دو سامانه دیگر به عنوان نماینده کشور ایران معرفی شده است و در صورت حمایت مناسب جامعه دانشگاهی کشور می‌تواند به عنوان طرح برگزیده، انتخاب و موجب کسب اعتبار بین المللی برای کشور شود. 

وی در خصوص سامانه پنجره خدمات دانشگاهی وزارت علوم اظهار داشت: این سامانه با هدف یکپارچگی و مدیریت دسترسی به خدمات مراکز ارائه دهنده خدمت تحت پوشش وزارت عتف از ابتدای سال ۱۴۰۲ کار خود را آغاز و تاکنون ۲۳۸ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وزارت علوم در قالب این سامانه به دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان و عموم مردم خدمات برخط ارائه کرده است. 

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم با اعلام اینکه تاکنون ۴۷۵ سامانه دانشگاهی کشور در زیرمجموعه سامانه پنجره خدمات دانشگاهی وزارت علوم تعریف شده‌اند گفت: در یک سال گذشته یک میلیون و ۱۵۳ هزار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و حداقل یک خدمت از آن دریافت نموده‌اند به طوری که تعداد مراجعه به این سامانه به بیش از ۳۸ میلیون مراجعه رسیده است. 

گفتنی است؛ مسابقات جهانی WSIS ۲۰۲۴ با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز توانسته است جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۹ را توسط طرح شبکه علمی ایران کسب کند و پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران» به‌عنوان پروژه برتر حوزه دولت الکترونیک و کسب جایزه WSIS Prize Champion ۲۰۲۳ انتخاب شده است. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از عموم جامعه دانشگاهی کشور دعوت کرد با مراجعه به لینک زیر و ثبت‌نام در سایت و رأی به سامانه جامع خدمات دانشگاهی، نقش خود را برای افزایش منزلت بین المللی کشورمان بویژه در بخش دانشگاهی ایفا کنند. 

لینک: https://www.itu.int/net4/wsis/stocktaking/Prizes/2024

مراحل: 

۱- ثبت نام

۲- انتخاب

AL C۷. E-Science. ۳- کلیک روی گزینه Vote برای پروژه Universities Smart Services Single Window

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز