خبرگزاری کار ایران

کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۲ مغازه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان وقف هلال احمر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۱۵۶

رییس جمعیت هلال احمر ایران درباره وضعیت موقوفات این جمعیت توضیحاتی را ارائه کرد.

«پیرحسین کولیوند» رییس جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره موقوفات جمعیت هلال احمر گفت: در ابتدای ورود به جمعیت هلال احمر گروهی را برای بررسی وضعیت موقوفات تعیین کردیم تا مشخص شود که وضعیت این موقوفات به چه صورتی است.

وی با اشاره به نظارت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: نظارت نماینده ولی فقیه نیز در این بررسی‌ها به ما کمک‌های بسیاری کرد. ما سعی کردیم تا در موقوفات به نظر موقف عمل کنیم و این باعث شده است که خیرین برای وقف در هلال احمر اقدام کنند.

رییس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به موقوفاتی که در اختیار هلال احمر قرار دارد، خاطرنشان کرد: به طور مثال در همین هفته‌های اخیر یک فردی ۲۲ مغازه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات خیر در هلال احمر وقف کرد. وی اعلام کرده بود که پس از بررسی‌هایی که درخصوص وقف انجام داده است به این نتیجه رسیده که بهتر است وقف خود را برای هلال احمر انجام دهد.

کولیوند با بیان اینکه عمل به نظر موقوف باعث جلب اعتماد شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال فردی ۵۲ سال پیش ساختمانی را وقف جمعیت هلال احمر کرده بود و در موقوفه خود قید کرده است که از این وقف برای اقدامات فلج اطفال استفاده شود.

وی ادامه داد: ما الان در کل کشور در مراکز درمانی‌مان برای کودکانی که باید قطره فلج اطفال دریافت کنند، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و بعد نامه‌ای به آنها می‌دهیم و در آن نامه قید می‌کنیم که هزینه قطره فلج اطفال برای فرزند شما به طور مثال یک مبلغ مشخص شده است که این مبلغ توسط واقف مرحوم پرداخت شده است. نوه‌های این واقف که در حال حاضر خارج از کشور هستند با من تماس گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند که ۴ ساختمان دیگر هم می‌خواهند، برای اقداماتی که در هلال احمر انجام می‌شود وقف کنند.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این شفاف‌سازی و اقداماتی که ما در راستای انجام نیت واقف در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم، باعث شده است که شرایط بهتری برای هلال احمر ایجاد شود و از این نظر به هلال احمر کمک شود.

کولیوند در پاسخ به این سوال که چه تعداد از موقوفات هلال احمر دارای معارض است، گفت: موقوفاتی که در هلال احمر معارض داشتند، خوشبختانه همه رفع معارض شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز