خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هدف‌گذاری برای جذب دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۵۲

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: در سالهای قبلی حجم دانشجویان بین المللی در دانشگاه شهید بهشتی خیلی کم بود و روی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو می‌چرخید و عدد جذب ما نیز در سال ۳۰ تا ۴۰ دانشجوی خارجی بود و در سال جدید روی جذب ۲ هزار دانشجوی خارجی هدفگذاری کرده ایم.

«محمودرضا آقامیری» رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی با مشکلات صنفی کمی در بین دانشجویان خود مواجه بوده است، اظهار کرد: به هر حال همیشه مشکلاتی وجود دارد، ولی ما تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر برطرف شوند. ما برنامه‌ای تحولی را تنظیم کرده‌ایم و می‌خواهیم به طور کلی دانشگاه شهید بهشتی در این مسیر پیش برود. تحولات از منظر پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و بین المللی و مرجعیت علمی خواهد بود. 

آقامیری در خصوص جذب دانشجویان بین المللی بیان کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم تعداد دانشجویان بین المللی ما حدودا دو برابر از سال قبل شده است. به طور کلی نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. ۴۸۳ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در سالهای قبلی حجم دانشجویان بین المللی در دانشگاه شهید بهشتی خیلی کم بود و روی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو می‌چرخید و عدد جذب ما نیز در سال ۳۰ تا ۴۰ دانشجوی خارجی بود، ولی امسال نزدیک به ۲۰۰ دانشجوی خارجی جذب کردیم و همین تحول موجب شد که در جذب دانشجویان بین المللی خوب عمل کنیم و برای سال بعد نیز برنامه سنگینی برای جذب خواهیم داشت. دانشگاه شهید بهشتی یکی از مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است. ۷۰۰ نفر درحال آموزش زبان فارسی هستند و امیدواریم بتوانیم آنچه در توان داریم به آن‌ها ارائه کنیم. 

آقامیری درادامه تاکید کرد: ما روی جذب دو هزار دانشجوی خارجی در سال جدید هدفگذاری کرده ایم. باید به صورت همزمان در زمینه تامین خوابگاه این دانشجویان نیز به صورت جدی دنبال شود. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اعزام اساتید ایرانی به خارج از کشور در راستای بهره مندی از فرصت‌های مطالعاتی نیز عنوان کرد: ما فضا را برای این موضوع فراهم کرده‌ایم و آمادگی کافی هم داریم. 

وی توضیح داد: فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه شهید بهشتی هم اکنون این ظرفیت را دارد که ۶ تا ۷ استاد را اعزام کنیم. این در قالب‌های گوناگونی دنبال می‌شود. فرصت‌های مطالعاتی در برگیرنده دوره‌های ۹ ماهه است و دوره‌های کوتاه مدت‌تر ۳ تا ۶ ماهه را هم شامل می‌شود. 

آقامیری عنوان کرد: اساتید از این فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه استقبال زیادی می‌کنند و دانشگاه نیز از آن‌ها در طول مدت اعزام حمایت‌های خوبی دارد. رشته‌هایی که استاد برای آن اعزام می‌شود متنوع است و محدودیت چندانی نداریم. 

وی در آخر، در خصوص تضمین بازگشت اساتید به کشور نیز تاکید کرد: این اساتید اعزامی همیشه به کشور برمی گردند و مشکلی از این منظر وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز