خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای «تخلفات ساکن» در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۴۹۷

پارک دوبل ممنوع است، حتی اگر راننده در خودرو حضور داشته باشد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای تخلفات ساکن در پایتخت خبر داد و تاکید کرد: پارک دوبل ممنوع است، حتی اگر راننده در خودرو حضور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فیروز کشیر با بیان این که مهمترین دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال تخلفات ساکن مانند پارک دوبل است، گفت: در همین راستا نیز در این ایام برخورد با چنین تخلفاتی تشدید شده است. البته این طور نبوده است که در طول سال نیز با چنین مواردی برخورد نشود، به طوری که در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ میلیون ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط نیروهای پلیس راهور انجام شده است.

وی افزود: ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته و در آن تاکید شده است که توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، شیرهای آب آتش‌نشانی، ورود و خروجی مراکز آتش‌نشانی، پلیس و بیمارستان ها و مراکز امداد و نجات ممنوع است.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به این که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، این موضوع بر ترافیک عادی شهر تهران که در برخی از ساعات ترافیک پرحجمی است، اضافه می‌کند. در مواردی مشاهده شده است که اعضای خانواده برای خرید به مرکز خرید رفته و راننده پشت فرمان نشسته و با توقف دوبله منتظر آنان می‌ماند. این اقدام هم تخلف است و صرف اینکه راننده در خودرو حضور داشته باشد، مجوزی برای پارک دوبل نیست.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ کشیر در پایان تاکید کرد: توقف دوبله و تخلفات ساکن باعث سد معبر و ایجاد ترافیک شده است و پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد. ما اجازه نخواهیم داد که ساعت‌ها وقت مردم و سوخت خودرویشان به خاطر تخلف یک نفر هدر برود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز