خبرگزاری کار ایران

در خصوص بهای استفاده از خدمات و بازدید برج میلاد مطرح شد؛

از پیشنهاد دریافت ریالی بلیط بازدیدکنندگان خارجی تا رعایت انصاف در تعیین بهای بازدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۸۴

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع و بررسی نرخ پیشنهاد شده برای بهای خدمات استفاده از مراکز تفریح در خصوص بازدید از برج میلاد، نظرات مختلفی از جمله بهای بلیط بازدیدکنندگان خارجی برج میلاد به صورات ریالی تا رعایت انصاف در نرخ گذاری برای استفاده از برج، بیان کردند.

به گزارش ایلنا، لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده ازمراکز تفریحی- بازدید از برج میلاد» در جریان دویست و نوزدهمین جلسه رسمی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

نباید میان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی تبعیض قائل شویم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نسبت به میزان افزایش نرخ بلیط بازدید از برج میلاد متذکر شد: با توجه به اینکه اصولاً معاملات در داخل کشور به صورت ارزی انجام نمی‌شود و به صورت ریال است و از سوی دیگر با نوسانات نرخ ارز محاسبه شود، این امر مشکلاتی را ایجاد می‌کند، لذا پیشنهاد می‌شود بهای بلیط برای بازدیدکنندگان خارجی و داخلی یکسان باشد چرا تبعیض قائل شدن برای ملیت بازدیدکنندگان صورت خوشی ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است از بازدیدکنندگان خارجی مبلغ بیشتری اخذ شود، به صورت ریالی قید شود تا متصدیان برج میلاد نیازی به محاسبه روزانه نرخ ارز نداشته باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود در وهله اول مهمانان خارجی و داخلی یکسان در نظر گرفته شوند و در وهله دوم در صورت اضطرار و تشخیص شورا تمام نرخ‌ها به صورت ریال درج شود.

افزایش قیمت همیشه باعث افزایش درآمد نمی‌شود

رئیس کمیته نظارت و حقوق شهروندی شورا نیز در خصوص افزایش قیمت بلیط بازدید گفت: اگر فردی بخواهد همزمان هم از گنبد آسمان بازدید داشته باشد و هم بخواهد از سه طبقه داخلی بازدید کند؛ باید مبلغ ۳۶۰ هزار تومان بپردازد و این رقم مثلاً برای یک خانواده ۵ نفره مبلغ قابل توجهی است. نکته دوم اینکه رقمی که برای گردشگر خارجی پیشنهاد شده نیز رقم بالایی بوده و ما با این عدد، بخشی از مشتریان خود را از دست می‌دهیم. پیش از این هم در این مورد تذکر داده شده است که همواره افزایش نرخ باعث افزایش درآمد نخواهد شد، بلکه گاهی با اعمال تخفیفات تعداد بازدید کنندگان افزایش یافته و درآمد نیز بالا می‌رود.

نرخ بازدید برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی یکسان باشد

عضو هیئت رئیسه شورا نیز در ادامه نسبت به افزایش دوبرابری بهای بلیط تذکر داده و گفت: در سال گذشته بلیط بازدید سه طبقه داخلی و گنبد آسمان ۱۲۰ هزار تومان بوده است و افزایش آن به ۳۶۰ هزار تومان، منطقی و قابل توجیه نیست، پیشنهاد می‌شود این نرخ، نهایتاً به ۱۸۰ هزار تومان افزایش یابد و برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی یکسان باشد.

بهای بلیط نهایتا 25 دردصد افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن تأیید تذکرات مطرح شده، بیان کرد: نرخ‌های پیشنهادی حاکی از افزایش ۳۵ درصدی بهای بلیط هاست و دریافت ۳۶۰ هزار تومان برای بازدید کلی قابل قبول نبوده و با مخالفت هیئت تطبیق مواجه خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود نهایتا بهای بلیط ۲۵ درصد افزایش یابد.

در ادامه روند بررسی لایحه فوق، عباس حیدری، مدیر عامل برج میلاد نیز در پاسخ به تذکرات عنوان شده توضیح داد: ما این محدودیت را در نظر گرفتیم که در ایام پیک بازدید، طبقه گنبد آسمان را جدا کنیم چراکه مردم باید مدت طولانی در صف بمانند تا از طبقات بالا بازدید کنند و ما این طبقه را حذف کردیم تا نارضایتی در ایام پیک را پاسخگو باشیم.

وی افزود: جداول تخفیف برای اقشار مختلف پیش بینی شده و تخفیف های ۵۰ و ۷۰ درصدی برای اقشار در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه قیمت تمام شده بازدید از برج میلاد بیش از ۴۰۰ هزار تومان است درخواست می کنیم شورا با رقم پیشنهادی برج موافقت کند. ما در ایام غیر پیک از شنبه تا سه شنبه نیز از ۹ صبح تا ۱۵ عصر، ۵۰ درصد تخفیف برای تمام شهروندان در نظر گرفته ایم.

حیدری با بیان اینکه دریافت دلاری از ابتدای راه اندازی برج رایج بوده است، خاطرنشان کرد: در سایر مراکز تفریحی نیز دریافت وجه از بازدیدکنندگان خارجی به صورت دلار است.

وی با اعلام اینکه یک سوم از بازدید، یک سوم از مرکز همایش ها و یک سوم از بهره برداران است، تصریح کرد: امسال رکورد ۱۲ سال اخیر زده شد و در مرکز همایش ها یک روز خالی نیز نداشتیم. تمام بخش ها نیز به بهره برداران واگذار شده و فضایی برای بهره برداری وجود ندارد.

حیدری همچنین تصریح کرد: ما سال قبل ۵۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و ۶۷۰ هزار بلیط فروخته شد؛ امسال نیز تاکنون ۹۰۰ هزار بلیط فروخته شده و ۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته که تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. هدف از کاهش نرخ بلیط ایجاد فرصت بازدید برای همه مردم است

نگاه منصفانه تری در تعیین بهای بازدید برج داشته باشیم

عضو و خزانه دار شورا نیز ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات و نشاندن لبخند بر چهره رهبر انقلاب و بیان اینکه از اینجا به بعد دیگر نوبت مسئولین است که به وظایف خود عمل کنند؛ گفت: الان زمان آن است که ما هم با قوانین گره گشا در لب مردم لبخند نشانده و به معیشت و سهولت روند زندگی مردم کمک کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در اینجا برنده یا بازنده‌ای وجود ندارد، الآن وقت کری خواندن نیست بلکه زمان عمل به وظایف است. مردم یک بار دیگر نشان دادند که پایبند به اعتقادات خود هستند و حالا نوبت ماست که پای شعارهای خود بایستیم.

کاشانی در ادامه گفت: در برج میلاد منابع کسب درآمد بسیاری وجود دارد که مورد بلیط کمترین آن است، در اینجا تأکید ما بر کاهش نرخ بهای بلیط ایجاد فرصت برای آن دسته از مردم عامه‌ای است که دلشان می‌خواهد برای یک بار هم که شده از برج میلاد بازدید کنند. لذا درخواست می‌‎شود نگاه منصفانه‌تری به این موضوع داشته باشیم تا همه مردم بتوانند فرصت بازدید داشته باشد اگر شهرداری در این خصوص با کسر بودجه مواجه شد همچون سال‌های گذشته شورا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز