خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد:

ساخت ۱۴۶ قطعه از تجهیزات مترو با استفاده از توان داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۹۳

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از بومی‌سازی ۱۴۶ قطعه در بخش‌های مختلف حوزه مهندسی مترو با استفاده از توان داخلی در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: توجه به ساخت داخل قطعات و تجهیزات، به عنوان بخش اساسی زنجیره تامین صنایع استراتژیک نظیر صنعت حمل‌ونقل ریلی از (مترو) جزء لاینفک برنامه توسعه صنعتی هر کشوری است. ما نیز در شرکت بهره‌برداری مترو با استفاد از توان داخلی موفق به بومی‌سازی ۱۴۶ قطعه دربخش‌های مختلف حوزه مهندسی شده‌ایم. 

وی با بیان این که وجود منابع ارزشمند درون کشور بخصوص نیروی انسانی خلاق و مبتکر، تحقق تولید و ساخت داخل تجهیزات را تسهیل کرده است. افزود: فراهم‌سازی شرایط توسعه ساخت داخل مجموعه‌ای از مزیت‌ها را که سلسله‌وار به یکدیگر اتصال دارند، برای صنعت حمل و نقل ریلی به ارمغان می‌آورد. 

درستی تاکید کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نسبت به شناسایی قطعات و تجهیزاتی که از خارج از کشور تامین می‌شده و امکان ساخت آن‌ها در داخل وجود داشته، اقدام کرده است. توجه به ساخت داخل، سال‌هاست طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مورد توجه قرار گرفته است. پس از برگزاری جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر فنی با سازندگان برتر موفق بومی‌سازی برخی از قطعات یدکی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره جزئیات ۱۴۶ قطعه بومی‌سازی‌شده طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر در حوزه مهندسی خط و ابنیه ۵ قطعه، بخش تاسیسات ۷ قطعه، مهندسی مخابرات ۱۰ قطعه، مهندسی ناوگان ۳۵ قطعه، مهندسی کنترل و علائم ۶۷ قطعه و مهندسی برق ۲۲ قطعه توسط متخصصین داخلی بومی سازی و تولید شده است. 

براساس اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، درستی در پایان از امکان ساخت داخل بیش از ۲۰۳ قطعه خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده، امکان ساخت داخل برای ۷ قطعه در حوزه مهندسی خط و ابنیه، ۱۰ قطعه در حوزه مهندسی تاسیسات، ۱۰ قطعه در حوزه مهندسی مخابرات، ۱۲۵ قطعه در حوزه مهندسی ناوگان، ۳۶ قطعه در حوزه مهندسی کنترل و علائم و ۱۵ قطعه در حوزه مهندسی برق وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز