خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر علوم:

برنامه استراتژیک را نباید بلندپروازانه نوشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۳۱۶

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی، بر ضرورت تدوین برنامه استراتژیک بر اساس واقعیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: نباید برنامه استراتژیک را بلندپروازانه نوشت.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه کردستان، روح الله سهرابی در جلسه شورای راهبردی دانشگاه کردستان، اظهار داشت: پیگیری برنامه‌های دانشگاه، گفتمان‌سازی و یادگیری از جمله اهداف تدوین برنامه استراتژیک برای دانشگاه‌هاست. 

وی افزود: برنامه‌های پیشین باید آسیب‌شناسی و مشخص شود که چقدر از آن‌ها محقق شده و دلیل‌عدم تحقق چه بوده و از نتیجه آن‌ها در راستای تدوین برنامه استراتژیک بهره گرفته شود. 

مشاور وزیر علوم با اشاره به درخواست برخی اعضای جلسه درخصوص تهیه برنامه استراتژیک تیپ توسط وزارت علوم برای همه دانشگاه‌ها، عنوان کرد: با توجه به تفاوت محیط‌ها و ماموریت‌ها امکان تهیه چنین برنامه‌ای وجود ندارد و تهیه آن به دانشگاه‌ها سپرده شده است. 

وی تصریح کرد: رویکرد ما دخالت حداقلی در برنامه دانشگاه‌هاست و باید دانشگاه‌ها با همفکری راهکار رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود را بیابند. 

سهرابی بر ضرورت تدوین برنامه استراتژیک بر اساس واقعیت‌های موجود و بودجه فعلی تأکید کرد و افزود: نباید برنامه استراتژیک را بلندپروازانه نوشت. 

وی تأکید کرد: پیش از توسعه کمی دانشکده‌های اقماری باید مزایا و معایب آن بررسی شود و در صورت صلاح توسعه داده شوند. 

مشاور وزیر علوم خاطرنشان کرد: تنها تدوین برنامه استراتژیک مهم نیست و باید برای اجرای آن تلاش شود و اگر همراهی مجموعه وجود نداشته باشد، تحقق آن میسر نخواهد بود و دانشگاه پیشرفت نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز