خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضاییه:

سازمان زندان‌ها در مسیر باز اجتماعی کردن زندانیان حرکت می‌ کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۷۵

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز مفتخریم که سازمان زندان‌ها در مسیر اصلی خود که بازاجتماعی کردن زندانیان است، حرکت کرده و کار بسیار بزرگی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزل حصار که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز مفتخریم که سازمان زندانها در مسیر اصلی خود که بازاجتماعی کردن زندانیان است حرکت کرده و کار بسیار بزرگی انجام داده است. 

وی ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی هدف از زندان این است که زندانی را تربیت کرده تا به آغوش جامعه باز گردد، خدارا شکر که با مدیریت رئیس سازمان زندانها و همه همکاران‌شان در سرتاسر کشور این مهم به خوبی در حال انجام است، اگر بتوانیم هر مقدار به این هدف نزدیک شویم و زندانی بعد از آزادی مشغول حرفه‌ای بشود که در زندان آموخته و نرخ بازگشت زندانی به زندان کاهش پیدا کند ما موفق هستیم. 

وی ادامه داد: وقتی کسی در این مجموعه حِرف مختلف را می‌آموزند از زندان خارج می‌شود و در آن حرفه اشتغال پیدا می‌کند مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند و ما هرچقدر در این زمینه هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری کرده ایم. 

معاون اول قوه قضائیه گفت: براساس سند تحول قضایی موضوع اشتغال زندانیان نیاز به یک برنامه مدون علمی و عملیاتی دارد که بنیاد تعاون انجمن حمایت از زندانیان و سازمان زندانها این کار را انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: در بنیاد تعاون همواره تاکید کرده‌ایم که باید اشتغال را زیاد کنیم و در جاهایی که نیاز داریم بجای استخدام کارمند از بیرون از زندانیان استفاده کنیم درباره دستمزد زندانیان صحبت‌های گسترده شده و دستمزد افزایش پیدا کرده، اما قرار است درخصوص افزایش دستمزد زندانیان تجدیدنظر شود. اگر بتوانیم براساس یک برنامه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اشتغال را نسبت به سال قبل افزایش دهیم این کار یک برنامه موفق می‌شود که دوستان در این زمینه در حال حرکت هستند. 

وی ادامه داد: امیدواریم برای سال آینده برنامه مدون داشته و براساس آن حرکت کرده و هر سه ماه یکبار آن بررسی و سنجیده شود و شاخص‌های موفقیت آن افزایش پیدا کرده و معایب آن رفع شود. زندانهای ما در سراسر کشور به آن چیزی که در آموزه‌های دینی وجود دارد، تبدیل شده البته راه طولانی است، اما ما در این زمینه حرکت می‌کنیم. 

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌های اشتغالزایی در زندانهای کشور از سوی سازمان زندانها گفت: باید فعالیت‌های سازمان زندانها در این زمینه اطلاع‌رسانی شود تا باعث اعتمادسازی برای جذب سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت خیرین شود .

وی ادامه داد: ما درخصوص انعکاس اخبار قوه قضاییه به ویژه سازمان زندانها مدیون اصحاب رسانه هستیم. 

حجت الاسلام مصدق گفت: خداراشاکریم در این دوساله فعالیت‌های اقتصادی بنیاد تعاون بسیار شفاف است. استان تهران به دلیل تعدد و کثرت زندانی نیازمند اهتمام ویژه است ما هر مقدار درخصوص اشتغال و حرفه آموزی اگر بتوانیم با هماهنگی رئیس کل و دادستان استان کار انجام دهیم موفقیت بیشتر خواهد شد. امیدواریم این دوچرخه‌سازی باعث شود شاهد افتتاح سایر صنایع در اینجا باشیم تا جوانان ما که به هر علتی در این جا هستند باز اجتماعی شده و به اجتماع و خانواده باز گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز