خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیگیری طرح تاسیس مدارس عشایری سمپاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۲۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور کاهش نگرانی دانش آموزان و اولیاء، آزمون‌های ورود به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در نشست هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، گفت: ۸۶ درصد از ۳ هزار نفر اول کنکور سراسری تا پیش از مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی از دهک‌های ۹ و ۱۰ جامعه بودند، اما امروز با اجرای این مصوبه به عنوان مثال سهم استان سیستان و بلوچستان بیش از ۳ برابر شده است و این نشان از تحقق عدالت آموزشی در اجرای این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد. 

وی در این نشست، افزود: ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی ابلاغ رئیس جمهور و انتظار ایشان از وزارت آموزش و پرورش است که به صورت جدی دنبال می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم سوابق تحصیلی، تصریح کرد: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد قطعی از آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم در پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود، 

وی در ادامه، افزود: ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است تا شاهد حضور نخبگان در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم. 

صحرایی با اشاره به مصوبات این نشست، گفت: تصویب نظام‌نامه تربیتی دانش‌آموزان سمپاد در راستای توجه ویژه به تربیت و آموزش در کلاس‌های درس در این جلسه صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به تجمیع آزمون‌های ورودی پایه دهم، اظهار کرد: به منظور کاهش نگرانی دانش آموزان و اولیاء، آزمون‌های ورود به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد. 

وی در پایان، گفت: طرح تاسیس مدارس عشایری سمپاد به صورت علمی و دقیق بررسی و برای تحقق عدالت آموزشی پیگیری گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز