خبرگزاری کار ایران

همکاری دانشگاه شریف با سازمان اتکا در راستای هوشمندسازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۷۷

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در راستای حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی این سازمان منعقد شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در راستای حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی این سازمان، روز سه‌شنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۲، مابین سیدعباس موسوی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف و مرتضی اعلمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا منعقد شد. 

در ابتدای این مراسم موسوی ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری با سازمان اتکا گفت: امیدوار هستیم که توسعه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا نتایج اثربخشی داشته باشد و هر دو مجموعه و در نهایت کشور از برکات این همکاری بهره‌مند شوند. 

وی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه شریف دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ی فراوانی است و اگر از بیرون تقاضایی برای همکاری داشته باشیم، می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و در راستای توسعه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف گام‌های موثری برداشت. 

موسوی در ادامه صحبت‌هایش از پارک علم و فناوری، مجتمع فناوری و ناحیه نوآوری شریف به عنوان زیرساخت‌های فناورانه دانشگاه صنعتی شریف نام برد و افزود: این دانشگاه همواره انتخاب برترین‌های آزمون سراسری و برگزیدگان المپیادی برای تحصیل بوده و عمده‌ی توانمندی این دانشگاه به دلیل داشتن دانشجویان و اعضای هیئت علمی نخبه‌ای است که می‌توانند در راستای حل مسائل کشور اثرگذار باشند. 

سرپرست دانشگاه در پایان گفت: امیدوار هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توان متخصصین دانشگاه صنعتی شریف گامی موثر برای ارتقا و توسعه سازمان اتکا برداریم. 

در ادامه مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا طی سخنانی گفت: امضای این تفاهم‌نامه فرصت مغتنمی است برای تبادل دانش و تجربیات دانشگاه صنعتی شریف در راستای بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولاتمان و امیدوار هستیم تا با استفاده از توان متخصصین و نخبگان دانشگاهی در راستای هوشمندسازی سازمان اتکا گام‌های موثری برداشته شود. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اینکه؛ تنها راه برون رفت از مشکلات قوی بودن و قوی ماندن است، گفت: اگر بخواهیم قوی و موفق باشیم باید در تمامی حوزه‌ها و مولفه‌ها، رشد داشته و توان و کیفیت سازمان را در بخش‌های تولیدی، خدماتی و مصرفی ارتقا دهیم. 

اعلمی خاطرنشان کرد؛ تجربیات ۷۰ ساله‌ سازمان کفایت نمی‌کند و لازم است تا از طریق همکاری با متخصصین توانمند، خطاهای موجود را به موقع تشخیص داده و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. 

مدیرعامل اتکا در بخشی از صحبت‌های خود به معرفی حوزه‌های فعالیت این سازمان پرداخت و گفت: سازمان اتکا همواره توانسته است در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشد و لازم است تا با نظارت مداوم و مستمر بر روی فرآیندها و هوشمندسازی آن، بهتر و موفق‌تر از قبل عمل کنیم. 

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه صنعتی شریف گفت: امیدوار هستیم تا با استفاده از توانمندی و ظرفیت متخصصین دانشگاه شریف، حوزه دانشی سازمان اتکا را همسو با سایر سازمان‌های اقتصادی ارتقا دهیم. 

در ادامه این نشست برخی از مسئولین و استادان حاضر در جلسه به معرفی توانمندی‌ها و ارائه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های سازمان اتکا پرداختند. 

شایان ذکر است؛ هوشمندسازی و فروشگاه هوشمند، تحول دیجیتال، همکاری در طراحی، تولید و ارتقای لوازم خانگی، همکاری در حوزه کشاورزی، همکاری در تولید و در بهبود کیفیت شوینده‌ها، مدیریت و تحلیل داده‌های بزرگ، طراحی و بهینه‌سازی تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید، طراحی و بهبود زنجیره تامین، حمایت از پژوهشگران پسا دکتری صنعتی و پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در قالب برنامه گرنت، ارائه مشاوره‌های علمی و پژوهشی و خدمات تخصصی به سازمان، استفاده از ظرفیت استاد مهمان در صنعت به منظور شناسایی بیشتر معضلات توسط دانشگاه، تاسیس صندوق مشترک به منظور مشارکت در حمایت مالی از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های موردنظر طرفین، توانمندسازی و تأمین منابع انسانی، فراهم آوردن امکان استفاده از تجارب علمی، منابع علمی، کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آموزشی و پژوهشی متعلق به طرفین براساس مقررات و ضوابط مربوطه، برقراری زمینه‌های لازم جهت انجام بازدیدهای علمی و تحقیقاتی و ارائه مشاوره‌های علمی- پژوهشی و مدیریتی به مدیران سازمان از جمله برخی از مفاد و تعهداتی است که در این تفاهم نامه آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز