خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد:

رونمایی از جایزه امام رضا (ع) در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۱۷

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رونمایی از جایزه امام رضا (ع) در سال آینده گفت: این برنامه به منظور معرفی و تجلیل از سرآمدان علمی اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، یاسین کیخا در آئین تکریم و تجلیل سرآمد علمی استان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان اعتبار خود را از نخبگان می‌گیرد، گفت: برخی افراد و شخصیت‌ها به حدی تأثیرگذار می‌شوند که آن‌ها به دیگران اعتبار و وجاهت می‌دهند. 

وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان جزو معدود مؤسسات و سازمان‌هایی است که شأن آن به واسطه تکریم و تقدیر از نخبگان است. این مجموعه چندان به اثر نمی‌پردازد بلکه به مؤثر می‌پردازد. استاد حسن مهدیان پس از سال‌ها شاگردپروری و تولید آثار فاخر به عنوان فردی مؤثر که اثرگذاری بارزی در حوزه علمی دارد، مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد. 

به گفته معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، هر سال یک همایش اختصاصی با حضور رئیس جمهور و مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که نخبگان به ارائه نکات خود می‌پردازند. امسال رهبر معظم انقلاب در این مراسم مطالبه‌ای را مطرح کردند که مرتبط با فضای امروز بوده و آن‌خیز جدید علمی در کشور بود. 

کیخا عنوان کرد: زحماتی که تا به امروز کشیده شده بسیار به جا و ارزشمند بوده و هستند اما کشور نیازمند یک‌خیز جدید است که برای تحقق آن باید افرادی را شناسایی و حمایت کنیم که در مسیر علمی مرزشکنی و خط‌شکنی کردند. اکنون در شرایطی قرار داریم که در فضای علمی کشور باید به خود جرأت دهیم و در برخی حوزه‌ها مرزشکنی کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید نخبگان را در جایگاهی بکارگیری و فرصتی را ایجاد کنیم تا بتوانند مرزشکنی علمی کنند، حاصل این امر را خیز جدید علمی در کشور دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای رونمایی از جایزه امام رضا (ع) در سال آینده در حال انجام است؛ با همین نگاه افراد مؤثر در گشایش مسیرهای جدید علمی به عنوان سرآمدان علمی معرفی می‌شوند. 

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در کنار جایزه مصطفی که در سطح بین المللی از دانشمندان و نخبگان جهان اسلام تجلیل و تکریم می‌کند، در برنامه جایزه امام رضا (ع) سرآمدان علمی معرفی می‌شوند. امید است با این گونه اقدامات بتوانیم مسیر را برای‌خیز جدید علمی در کشور هموار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز