خبرگزاری کار ایران

با حضور جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد:

تقدیر از برترین‌های حوزه تربیت و آموزش سازمان‌های مسلح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۹۵

دومین جشنواره تقدیر از برترین‌های حوزه تربیت و آموزش سازمان‌های مسلح کشور با حضور جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جشنواره تقدیر از برترین‌های حوزه تربیت و آموزش سازمان‌های مسلح کشور صبح امروز (شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) با حضور سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیات رئیسه فراجا و جمع دیگری از فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن همایش غدیر دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، معاون تربیت و آموزش فراجا در این مراسم گفت: از دوران آموزش شعاری داشتیم و آن شعار این بود که هر کسی در هر جایی هر کاری می‌خواهد انجام دهد باید آموزش ببیند، این شعار نه فقط در نیروهای مسلح، بلکه باید در همه سازمان‌ها انجام شود.

وی افزود: در دوران کرونا هیچ مرکز آموزشی در نیروهای مسلح تعطیل نشد تا در فرایند آموزش سربازان خللی ایجاد نشود. البته جشنواره حاضر به علت همه‌گیری کرونا با تاخیر برگزار شد.

در ادامه مراسم، امیر سرتیپ دوم جواد سلطانیان، دبیر جشنواره تربیت و آموزش سازمان‌های نیروهای مسلح گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تقدیر از برترین‌های حوزه تربیت و آموزش در سطح نیروهای مسلح به‌منظور ترویج فرهنگ یادگیری، نوآوری و خلاقیت در سطح سازمان‌های نیروهای مسلح، نهادینه کردن فرهنگ مربی‌گری معلمی، انتقال تجارب و درس‌آموخته‌ها، استفاده از محتوا، متون و منابع غنی و ارزشمند به‌روز تربیتی و آموزشی، تقدیر و ارج نهادن به فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزشمند دست‌اندرکاران حوزه تربیت و آموزش، اعم از فرماندهان معاونان فرماندهان دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها مدیران حوزه تربیت و آموزش، فرماندهان مراکز تربیت و آموزشی، استادان، مدرسان، مربیان مؤلفان، کارشناسان و سایر کارکنان حوزه تربیت و آموزش دارای عملکرد برتر است.

وی ادامه داد: ایجاد همسویی، ساماندهی، الگوسازی جلب مشارکت و در نتیجه، رشد و توسعه همه‌جانبه تربیت و آموزش، ترویج فرهنگ نکوداشت دست‌اندرکاران حوزه تربیت و آموزش در سطح نیروهای مسلح، نهادینه‌سازی روحیه تلاش رقابت سازنده و ارتقای انگیزه دست‌اندرکاران حوزه تربیت و آموزش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر جشنواره تقدیر از برترین‌های حوزه تربیت و آموزش سازمان‌های مسلح کشور گفت: چشم‌انداز تربیت و آموزش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی توانمند در تعلیم و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ولایی مردمی، بصیر، شجاع، شهادت‌طلب، متخصص، کارآمد، خلاق، منضبط و نقش‌آفرین در آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدیدات به‌ویژه تهدیدات فرامنطقه‌ای و افزایش بازدارندگی و برتری علوم و فنون دفاعی امنیتی در سطح منطقه است.

سلطانیان خاطرنشان کرد: راهبرد ۳۷ نظام جامع تربیت و آموزش نیروهای مسلح، پیش‌بینی تمهیدات مناسب در نظام جامع تربیت و آموزش سازمان‌های نیروهای مسلح جهت توسعه و تعمیق نوآوری شکوفایی و روش‌های خلاقانه و مبتکرانه در آموزش و قدردانی و تشویق سالانه از برترین‌های این حوزه است.

دبیر جشنواره ادامه داد: مصوبه هیئت عالی سیاست‌گذاری نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۰ این است که معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح با در نظر گرفتن شاخص‌ها و معیارها، افراد برتر در حوزه تربیت و آموزش معاونین آموزش رؤسای مراکز آموزش، استادان، محققین مدرسین و … را مشخص کنند و در جشنواره‌های آموزشی جوایز در شأن آموزش و مسابقات آموزشی اختصاص دهند.

وی افزود: دامنه کاربرد این جشنواره، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان‌های آجا، سپاه، ودجا و فراجا است. همچنین عناوین و مشاغل تقدیر شده در جشنواره شهید صیاد شیرازی شامل خانواده معزز شهدای حوزه تربیت و آموزش از هر سازمان یک نفر، پیشکسوت برتر حوزه تربیت و آموزش از هر سازمان یک نفر، فرماندهان برتر دانشگاه و دانشکده‌ها، فرماندهان برتر مراکز آموزشی، فرمانده و مدیران برتر تربیتی، مدیر گروه برتر آموزشی، مؤلف کتاب آموزشی برتر از بین کلیه کتاب‌های آموزشی چاپ‌شده در سازمان، مؤلف رساله و پایان نامه برتر، پژوهش برتر آموزشی، نوآور برتر حوزه تربیت و آموزش، مربی برتر عقیدتی سیاسی، مربی برتر حفاظت اطلاعات است.

وی در پایان گفت: عناوین تشویقات شامل تشویق در دستور ستاد کل نیروی‌های مسلح ۸ نفر، ارشدیت ۴ نفر، کمک هزینه عتبات عالیات ۴۰ نفر و هدیه نقدی ۷۲ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز