خبرگزاری کار ایران

کاهش بارندگی در تمام ۳۱ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۱۳۵

افت ۴۹ درصدی میزان بارش‌ها در ایران در مقایسه با شرایط نُرمال

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که میزان بارندگی‌ها در تمام ۳۱ استان کشور از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۱۴۰۲) تا روز ۲۵ بهمن، نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، براساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ بهمن، میزان بارش‌ها در تمام استان‌ها نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است. 

بر این اساس، بیشترین کاهش بارش با ۷۶.۹ درصد مربوط به استان کرمان است. پس از کرمان، استان هرمزگان ۷۶.۸ درصد، بیشترین کاهش بارش را در مقایسه با سایر استان‌های کشور تجربه کرده است. در این استان طی سال آبی جاری ۲۶.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده است. همچنین میزان کاهش بارش‌ها در استان فارس نیز ۷۵.۹ درصد بوده است. در این استان طی سال آبی جاری ۴۶.۷ میلیمتر بارش ثبت شده است. 

استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش‌ها به ترتیب با رشد منفی ۲۵.۱ درصدی، ۶.۲ درصدی و ۱.۷ درصدی مواجه بوده‌اند. در استان تهران نیز بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت ۴۳.۱ درصد کاهش یافته است. در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در پایتخت ۷۴.۱ میلیمتر بوده است. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، در مجموع از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ بهمن‌ماه بارش‌ها در سراسر ایران در مقایسه با دوره بلندمدت (شرایط نُرمال)، به طور متوسط ۴۹.۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز