خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق اعلام کرد:

محاسبه نیمی از مبلغ کمک افراد به صندوق ملی محیط‌زیست به عنوان مالیات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۳۰۴

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: براساس مصوبه هیات وزیران نیمی از مبلغ کمک افراد به صندوق ملی محیط‌زیست به عنوان مالیات برای آنان محسوب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سجاد انجم شعاع درباره مصوبه هیات دولت در این زمینه توضیح داد: صندوق ملی محیط‌زیست به عنوان تنها نهاد رسمی و قانونی در جهت دریافت و ارائه کمک‌های مالی و مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط‌زیست کشور محسوب می‌شود که در این راستا براساس مصوبه هیات وزیران، از این پس افراد حقیقی و حقوقی و فعالان اقتصادی می‌توانند با کمک به طرح‌های محیط‌زیستی از تخفیفات مالیاتی برخوردار شوند.

وی افزود: در مهرماه امسال سازمان محیط‌زیست برای کمک به اجرای طرح‌های زیست‌محیطی به هیات وزیران پیشنهاد حمایت از خیرین محیط‌زیستی را داده بود. در این طرح پیشنهاد شده بود که افراد حقیقی یا حقوقی غیردولتی در صورت حمایت از طرح‌های محیط‌زیستی مورد حمایت مالیاتی قرار گیرند و طبق قانون، مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶، هر فردی که به صندوق کمک کند، نیمی از مبلغی که کمک کرده است، به عنوان مالیاتش محاسبه خواهد شد.

انجم‌شعاع ادامه داد: در جلسه هیات وزیران در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ این طرح مصوب شد و براساس این مصوبه و به درخواست سازمان محیط‌زیست، به استناد ماده ۱۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم، ۵۰ درصد کمک‌های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داخلی موضوع بند ۲ ماده ۴ اساسنامه صندوق محیط‌زیست که به حساب صندوق واریز شود، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی همان سال محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از نگاه ویژه رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به فعالیت‌های محیط‌زیستی تاکید کرد: با این مصوبه خیران محیط‌زیستی می‌توانند به طرح‌های این حوزه کمک‌های بیشتری انجام دهند و در ازای کار خیر خود، بخشودگی مالیاتی دریافت کنند.

انجم شعاع تصریح کرد: صندوق ملی محیط‌زیست یکی از پشتوانه‌های اصلی حفاظت از محیط‌زیست کشور است که با اعطای تسهیلات و حمایت مالی برای جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، همکاری در طرح‌های آموزشی و فرهنگسازی برای بهبود شرایط محیط‌زیستی، اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات و کارگاه‌ها و هرگونه منابع آلاینده برای  کاهش آلودگی محیط‌زیستی، نقش موثری در حفاظت و احیا و بهره‌برداری پایدار از محیط‌زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی دارد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه، ۳۷ پـروژه در موضوعات آب و فاضلاب، پسماند، هوا و تجدیدپذیر با رقم تسهیلات ۴،۳۳۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات حمایتی معرفی شدند. از این طرح‌ها، ۱۳ طرح در بخش آب و فاضلاب، ۵ پروژه در حوزه پسماند و ۱۹ پروژه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر بود.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، انجم شعاع در پایان گفت: از مجموع ۳۷ طرح معرفی‌شده، ۲۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند که مجموعا حدود مبلـغ ۱۵۷۹ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز