خبرگزاری کار ایران

مراکز آموزشی تا شعاع ۱۰۰ متری از عرضه و استعمال مواد دخانی پاکسازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۸۹

معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری چهارمین جلسه هیات اندیشه‌ورز میز پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، میز پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات با هدف مدیریت حوزه مصرف دخانیات هفت بسته سیاستی را تهیه کرده است که دو بسته مربوط به جونان و نوجوانان و بسته پیشنهادی پیوست رسانه‌ای در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 

از جمله مهمترین پیشنهاداتی که در این بسته مورد بررسی قرار گرفت طرح ایجاد مناطقی با عنوان مناطق عاری از دخانیات بود که بر اساس این طرح با توجه به پروتکل‌های موجود باید با همکاری نهادهای مردمی، شهرداری‌ها، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت صمت طرح عاری‌سازی مناطق از دخانیات اجرا شود که بر اساس آن باید فضاها و مراکز آموزشی تا شعاع ۱۰۰ متر از عرضه و استعمال هرگونه مواد دخانی پاکسازی شود و این مساله از طریق فرهنگ‌سازی و نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده و همچنین ممنوعیت عرضه هرگونه دخانیات در این مناطق قابل اجراست. 

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در جلسه هیات اندیشه ورز، به جز دستگاههای اجرایی و نهادهای نظارتی گروه‌های مردمی می‌توانند در این زمینه بسیار موثر عمل کنند و استفاده از طرح‌های همیار سلامت از بین خود جوانان و نوجوانان هم می‌تواند بستر مناسبی برای اجرایی‌سازی این طرح باشد. 

عبدالهی، معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بدون شک اجرای این طرح که بخشی از پیشنهادات مطرح شده در بسته سیاستی این میز است، تاثیر بسیار فراوانی در پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور و خصوصا در بین جوانان و نوجوانان خواهد داشت. 

وی درباره نحوه و زمان آماده‌سازی بسته سیاستی میز پیشگیری از مصرف دخانیات افزود: ۷ بسته مختلف در این میز تهیه شده است که باید در جلسات هیات اندیشه ورز مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به تاکیدات دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی در برخی از موارد باتوجه به مشترک بودن برخی از حوزه‌ها از دیگر ستادهای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نهایی‌سازی بسته دعوت خواهد شد. 

لازم به ذکر است که میز پیشگیری از مصرف دخانیات ذیل امور مسائل آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز