خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان و خانواده سازمان محیط‌زیست:

۷۰ درصد دانشجویان رشته‌های محیط‌زیست را زنان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۱۳۶

۳۰ درصد نیروی انسانی سازمان محیط‌زیست، بانوان هستند

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نزدیک ۷۰ درصد از دانشجویان رشته‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی را در بین تمامی دانشگاه‌های کشور زنان تشکیل می‌دهند و همین امر باعث پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه شده که از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش ایلنا، نجمه کمالی، مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در مراسم امضای سند همکاری برنامه اقدام خانواده و محیط‌زیست، با بیان این که یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان این بود که به واسطه این انقلاب، زمینه رشد و شکوفایی استعداد و توانمندی بانوان ایرانی مهیا شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در حوزه محیط‌زیست رشد چشمگیری داشته‌اند. 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، بانوان ایرانی به معنای واقعی کلمه، جایگاه و کرامت ویژه‌ای یافتند، چه آن که به لطف الهی زمینه برای رشد و موفقیت‌های آن‌ها در ابعاد و عرصه‌های گوناگون فرهنگی، علمی، پژوهشی، اجتماعی و… فراهم شد. 

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که خدمات جمهوری اسلامی به زنان مقوله‌ای مهم و فراموش‌نشدنی است، عنوان کرد: پیش از انقلاب، زنان فرزانه، دانشمند و اهل تحقیق انگشت‌شمار بودند، اما انقلاب موجب رویش انبوه زنان فرهیخته شد، به نحوی که دانشجویان دختر از پسر در برخی سال‌ها پیشی گرفته و تعداد بسیار زیادی از زنان در شاخه‌های مختلف علم و فناوری مشغول کار هستند؛ که سهم دانشجویان دختر در رشته‌های منابع طبیعی و محیط زیست ۷۰ درصدی است. 

کمالی تاکید کرد: در سازمان حفاظت محیط‌زیست نزدیک به ۱۴۰۰ بانوی فرهیخته مشغول خدمت هستند که ۳۰ درصد کل نیروی انسانی سازمان را شامل می‌شوند که نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌های حوزه محیط زیست دارند و بیشتر آن‌ها در بخش‌های تخصصی سازمان مشغول خدمت هستند همچنین ۲۴۵ بانوی مدیر در پست‌های مدیریتی مشغول خدمت هستند و این یکی از عرصه‌های است که نظام جمهوری اسلامی به زنان اهمیت داده و زمینه رشد و شکوفایی آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شده است. 

وی با بیان این که سازمان محیط‌زیست پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۳ دوره مدیریتی، تصدی ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست بر عهده زنان بوده است و نشان‌دهنده نقش‌آفرینی پررنگ زنان در حکمرانی محیط‌زیست کشور است، افزود: کشور همواره به حضور زنان در عرصه ملی، نیازمند است، بر همین اساس باید برای حفظ ظرفیت بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی آنان تلاش شود. 

کمالی با تاکید بر تکوین الگوی سوم زن در جمهوری اسلامی و برپایه بیانات مقام معظم رهبری، توضیح داد: این الگو مبتنی بر نقش خانوادگی همراه با نقش‌آفرینی اجتماعی و منطبق بر ظرفیت جنسیتی زنان و بسترهای مشارکت اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف حکمرانی است. 

وی با اشاره به این که تمرکز دشمنان بر مقوله زن به عنوان یکی از مبانی هجوم سیاسی - تبلیغاتی به نظام اسلامی است، بیان کرد: با روشنگری در افکار عمومی مردم جهان، اجازه ندهیم که اهداف سیاستگذاران و برنامه‌ریزان غربی در «حمله به مبانی اسلام در قبال زن» محقق شود. جامعه امروز ما نیاز به زنان آگاه و فعال دارد. 

کمالی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مرهون همفکری و مشارکت جدی همه اقشار و طبقات و اصناف و گروه‌های مختلف اجتماعی بود و هر یک به نوعی در این انقلاب سهیم بوده‌اند، اما زنان با حفظ مسئولیت تربیت فرزند و ایفای نقش مادری و همسری، در اجتماع همدوش مردان مبارز به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از ولایت فقیه و خون شهدا و ارزش‌های اسلامی اعلام کردند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، کمالی در پایان تصریح کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز زنان در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب در همه عرصه‌ها تا به امروز نقش اساسی داشته و دارند. حضور فعال در پشتیبانی از رزمندگان سلحشور و تشویق و ترغیب همسران و فرزندان به حضور گسترده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و دفاع از استقلال و آزادی جمهوری اسلامی و تدارک گسترده پشت جبهه در حفظ و تداوم انقلاب و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار مؤثر بوده است و در استحکام و تکوین انقلاب اسلامی نیز همواره در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نیز تربیت نسل انقلابی موجبات شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب را فراهم می‌سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز