خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی ۱.۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل بزرگراه‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۴۹

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رقم یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان را برای تکمیل آزادراه شهید شوشتری، فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) پیشنهاد داده است.

به گزارش ایلنا، میثم مظفر با بیان این که لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال آینده ۱۶۹.۸ همت بود، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق؛ به صورت اولیه ۱۳۵ همت و نهایتاً در صحن ۱۵۰ همت به عنوان سقف بودجه ۱۴۰۳ شهرداری پایتخت به تصویب رسید.

وی با بیان این که اقدامات عمده سال‌های آینده در چند بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: در بخش عمرانی چند کار اساسی و جدی وجود دارد که از جمله می‌توان به تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران اشاره کرد.

مظفر افزود: احداث آزادراه شهید شوشتری یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی سال آینده است که از جنوب شرق تا شمال شرق تهران به موازات بزرگراه امام علی(ع) و در ۱۷ کیلومتر اجرایی خواهد شد که نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

وی با بیان این که پیش‌بینی ما این است یک قطعه از آزادراه شهید شوشتری به طول ۹.۲ کیلومتر در سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: تا کنون به دلیل وجود معارضین تنها ۳.۲ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده است، اما خوشبختانه طی ماه‌های گذشته معارضین برطرف شده است؛ شهرداری تهران در لایحه بودجه برای ادامه اجرای این طرح در سال آینده ۴۷۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای تکمیل بزرگراه شهید بروجردی در سال آینده، یادآور شد: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده ۴.۷ کیلومتر دیگرش به بهره‌برداری برسد.

مظفر با بیان این که یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار بخش عمرانی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) است که به آزادراه شهید شوشتری متصل می‌شود، گفت: مشکل معارضین این پروژه در سال جاری حل شد و با اجرای کامل آن، ترافیک غرب تهران نیز کاهش خواهد یافت. در بودجه سال آینده ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح پیش‌‎بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که در بخش خدمات شهری نیز برای توسعه بوستان‌ها و فضای سبز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است، تصریح کرد: همچنین هزار میلیارد تومان برای تملک باغات و اراضی با کاربری فضای سبز از سوی شهرداری تهران در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

وی از انعقاد قرارداد با خودروسازان داخلی به میزان بیش از ۱۹ همت تاکنون، خبر داد و افزود: از این رقم هفت هزار میلیارد تومان پیش‌پرداخت صورت گرفته است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران نیز در چین برای تأمین ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی تفاهم کرده که باید ببینیم پس از بازگشت شهردار از چین، قرارداد تأمین اتوبوس‌ها به چه رقم و تعدادی خواهد رسید.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مظفر ضمن ابراز امیدواری به این که سال آینده حداقل سه هزار اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود، یادآور شد: در ۲ سال گذشته تلاش زیادی برای انعقاد قرارداد با خودروسازان و ورود اتوبوس به ناوگان صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز