خبرگزاری کار ایران

۱۷ کشور و نهاد بین‌المللی میهمان هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۴۵۷

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا (دوشنبه ۹ بهمن) هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم به عنوان بزرگترین رویداد اقلیمی دوره‌ای منطقه با حضور حدود ۱۲ کشور و پنج نهاد بین المللی به میزبانی سازمان هواشناسی کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان درباره جزئیات برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در تهران گفت: در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیات بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم حضور خواهند داشت.

وی افزود: تغییر اقلیم عوامل محدودکننده و تهدیدهای مهم در دنیا به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می‌کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامدهای آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیان‌بار آن را بررسی کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان این که مقالات زیادی از پژوهشگران داخلی و خارجی به هفتمیت کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم ارسال شده است، گفت: این کنفرانس به عنوان یک فرصت مناسب برای کشور است تا آخرین چالش‌های این حوزه از دریچه نگاه محققان و پژوهشگران بررسی شود.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش در پایان گفت: کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم کنفرانس آخرین راهکارها برای توسعه پایدار و چالش‌های پیش رو را مطرح و بررسی می‌کند و با ارئه راهکارهای مناسب، پشتیبان بخش اجرایی کشور در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز