خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

نیاز وزارت بهداشت به ۴۷ هزار نیروی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۸۱

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی ۱۶هزار تخت بیمارستانی در کشور طی دو سال گذشته، در عین حال گفت: باوجود برگزاری آزمون با هدف بکارگیری ۲۵هزار نیرو در ماه‌های اخیر و تبدیل وضعیت شمار زیادی در قالب قانون ایثارگری در سال گذشته، بازهم ۴۷ هزار نفر دیگر در مراکز درمانی نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، سعید کریمی، در حاشیه بازدید از مراکز درمانی غرب استان مازندران و ارزیابی روند ارائه خدمات درمانی در این مراکز، به افزودن ۱۶ هزار تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور در ۲ سال گذشته، اشاره و تصریح کرد: مجموع تخت های بیمارستانی کشور حدود ۱۶۰ هزار تخت بود که حدود ۱۰ درصد آن در این دولت افزوده شده است.

وی افزود: به ازای هر تخت بیمارستانی باید سه نیروی انسانی متخصص در نظر گرفته شود که علیرغم برگزاری آزمون با هدف به کارگیری دست کم ۲۵ هزار نفر در ماه‌های اخیر و تبدیل وضعیت شمار زیادی در قالب قانون ایثارگری در سال گذشته، بازهم ۴۷ هزار نفر دیگر در مراکز درمانی نیاز داریم و امیدواریم در سایه همگرایی میان دولت و مجلس شورای اسلامی به زودی این نیاز ضروری برطرف شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، کریمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهبرد دولت گام برداشتن به سمت و سوی تعالی نظام سلامت در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش وزارت بهداشت در دولت سیزدهم این است که در توزیع امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی عدالت برقرار شود، به عبارتی در شهرهایی که مردم دسترسی کمتری به امکانات دارند، این دسترسی تقویت شده و در سایر شهرها زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بررسی‌ها نشان داده که غرب مازندران نسبت به شرق این استان از امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی کمتری برخوردار بوده، بنابراین این مناطق برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، نیازمند رویکرد جدیدی هستند؛ وزارت بهداشت نیز با توجه به گردشگرپذیر بودن این مناطق، توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز