خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس آینده باید تحولگرا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۷۹

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر هزینه هایی که صرف می‌شود، مبتنی بر آینده نباشد، در واقع بیهوده وقت گذاشته‌ایم. ما دیگر نمی‌توانیم به عقب برگردانیم و در این بازه زمانی باید دانش آموزان را برای آینده آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "حمیدرضا خان محمدی" معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی  توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز ۲۶ دی ماه در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران گفت: آینده به سرعت در حال تغییر است، دانش آموزانی که اکنون در مدرسه‌ای در حال تربیت هستند، ۱۵ سال آینده باید با رشد فناوری خود را وفق دهد.

خان‌محمدی افزود: در سه بطن فضا و تجهیزات، تربیت معلم و کتب درسی باید به آینده توجه کنیم. اگر بخواهیم به آینده فکر کنیم یا مدارس را برای آینده تجهیز کنیم، لازم است به این سه مورد توجه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر هزینه هایی که صرف می‌شود، مبتنی بر آینده نباشد، در واقع بیهوده وقت گذاشته‌ایم. ما دیگر نمی‌توانیم به عقب برگردانیم و در این بازه زمانی باید دانش آموزان را برای آینده آماده کنیم.

خان محمدی افزود: یک میلیون معلم داریم. این افراد با خوش فکری می‌توانند دانش آموزان را به سمت آینده هدایت کنند.

او در مورد رویداد ملی مدارس آینده اظهار کرد: ۱۷۰ طرح به مرحله داوری رسید که امیدواریم این طرح‌ها هم در طرح‌های آموزشی و کتب درسی افزایش یابد. از این میان در حوزه فناوری ۵۵ طرح، تجهیزات آموزشی ۱۶ طرح، معماری ۳۱ طرح، در حوزه نرم افزار آموزشی ۲۵ طرح و ۲۰ طرح نیز در زمینه سلول‌های خورشیدی در این رویداد ملی دریافت شده است.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه آگاهی و تربیت دانش آموزان باید در مدرسه شکل گیرد، عنوان کرد: در این خصوص معماری مدرسه بسیار تاثیر گذار است. ۱۰ طرح برای نقش محله در تعلیم و تربیت داشتیم که باید به سرعت تقویت کنیم.

خان محمدی گفت: مدارس آینده باید تحولگرا باشند، مدارس تطبیق پذیرند و با همه رشدها خود را وفق می‌دهند، همچنین هر چقدر مدرسه مردمی باشد، نگاه به آینده را تامین می‌کند.

او در آخر گفت: امروز از ۱۰ طرح برگزیده یک طرح دانش آموز هم تقدیر می‌شود. تفاهم‌نامه‌های خوبی هم با شرکت‌های دانش بنیان امضا شده و از آنها باید حمایت کنیم.

در ادامه "ناصر قفلی" رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: ما در خارج از کشور ۶ میلیون ایرانی داریم و ۶۰۰ هزار نفر امکان کمک دارند. اصلا ۶۰ هزار نفر از آنها هم اگر کمک کنند، به ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای توسعه و تجهیز مدارس می‌رسیم.

قفلی ادامه داد: ما باید به سراغ این خیرین برویم و از آنها درخواست کمک کنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز افزود: ما دیگر به ساخت دبیرستان نیازی نداریم و لازم است فقط هنرستان بسازیم تا دانش آموزان به کارخانه و معادن و... بروند و مهارت بیاموزند و استادکار شوند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی:

وزرای ما در دو سال نمی‌توانند تفکر بلند مدت ۵۰ ساله داشته باشند

"علی عسگری" معاون اجتماعی و امور استان های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: در جامعه ایرانی نگاه به آینده مورد توجه نیست. معمولا عمر دولت‌های ما ۸ ساله است، ولی عمر مدیران ما زیر چهار سال است. همین آموزش و پرورش چند وزیر عوض کرده است؟! وزرای ما در یک سال یا دو سال نمی توانند تفکر بلند مدت ۵۰ ساله داشته باشند.

معاون اجتماعی و امور استان های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) ادامه داد: برنامه توسعه ترکیه تا ۲۰۲۳ بود و بعد برنامه توسعه ۵۰ ساله دیگری نوشتند. ما هم برنامه تدوین می کنیم، ولی عمر مدیریتی ما کوتاه است برای همین نتایج دیگری حاصل می‌شود.

عسگری افزود: باید نگاه به فردا در مدارس آینده باشد و از حیث ساخت و تکنولوژی آموزشی ستاد اجرایی در کنار آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز