خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی کشور مطرح کرد:

اضافه شدن ۸۰۰ کلاس درس به استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۷۸

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جمع خیرین مدرسه ساز جزیره قشم با اشاره به اینکه جهاد مدرسه‌سازی در هرمزگان در مسیر رشد و پیشرفت هست، گفت: در استان ۸۰۰ کلاس درس در یک بازه زمانی یکساله در بسته سفر ریاست محترم جمهوری اضافه شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در دیدار صمیمانه با خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان که در جزیره قشم برگزار شد، اظهار داشت: دستی که برای مدرسه‌سازی کمک می‌رساند، دست خداست، جزیره قشم انگشتری کشور و نگین زمردین آن خیرین هستند. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در دولت سیزدهم سه و نیم میلیون متر مربع به سرانه فضای آموزشی کشور افزوده شد، در استان هرمزگان ۸۰۰ کلاس درس در دو سال ساخته شد. 

وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان به عنوان یک نهاد مردمی با بیش از ۷۰۰ خیر مدرسه ساز گام‌های بلندی در مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی این استان برداشته است. 

خان محمدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به شهرستان بشاگرد دارد، تصریح کرد: ۱۷ پروژه آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم در این شهرستان به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر ۱۵ پروژه در قالب ۳۴ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۳ هزار مترمربع در شهرستان بشاگرد در دست اجرا است. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به کار عظیم خیرین تصریح کرد: اگر جزیره قشم را به مانند انگشتری فرض کنیم، نگین زمرد آن خیرین عزیز هستند که با قلبی پاک برای آرامش فرزندان ایران عزیز تلاش می‌کنند. 

حمیدرضا خان‌محمدی ادامه داد: بهترین جایگاه و مکان برای هزینه مدرسه است و هر نیت خیری که در این مسیر برداشته شود خداوند برکت آن را دوچندان می‌کند. 

وی با مقایسه آمار سرانه دانش‌آموزی بعد از انقلاب و اکنون، عنوان داشت: بعد از انقلاب سرانه دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز ۱.۸ مترمربع بود که در حال حاضر به ۵.۲۸ مترمربع رسیده است و نشان از اقدامات ارزشمند نظام شکوهمند انقلاب اسلامی دارد. 

این مقام مسئول ادامه داد: استان هرمزگان در تمامی زیرساخت‌ها و مسائل آموزشی و پرورشی خوش درخشیده که این امر نشان از تعامل بالای مدیران ستادی با جامعه دارد. 

خان محمدی با اشاره به اولویت ساخت پروژه‌های نیمه تمام گفت: با پای کار آمدن چهار ضلع نوسازی، خیرین، منطقه آزاد و استانداری؛ ان شاءالله برای کاهش معظلات چاره اندیشی خواهد شد. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، تاکید کرد: ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس در برنامه هفتم توسعه ساخته می‌شود که یک مجتمع آن در جزیره‌ی زیبای قشم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه نصایح خیرین دلسوزانه و قوت قلبی برای پیشبرد نهضت بزرگ مدرسه‌سازی است، خاطرنشان کرد: تفاهم مشترک خیرین، استانداری، منطقه آزاد، نوسازی مدارس در خصوص حل مشکلات مدرسه‌سازی افق روشنی را برای ما و مدارس آینده ترسیم می‌کند. 

گفتنی است در این نشست صمیمانه هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه‌سازی استان و چند تن از خیرین نکات و انتظارات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز