خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

در نقشه سیاسی جهان ضعفا جایی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۱۱

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درست است که بر شانه تجربیات گذشته قرار می گیریم، اما نگاهمان به سمت آینده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی باقرالعلوم که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله برگزار شد، گفت: ما محکوم به پیشرفت هستیم برای اینکه در جهان امروز بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم باید قوی شده و پیشرفت کنیم و قله ها را فتح کنیم. نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم.

وی ادامه داد: درست است که بر شانه تجربیات گذشته قرار می گیریم اما نگاهمان به سمت آینده است.

او با اشاره به تاریخ علم پزشکی در ایران گفت: علم پزشکی در ایران ریشه های عمیقی دارد. ما باید قوی بشویم جهان در شرایطی قرار دارد که جغرافیای سیاسی عالم نام کشورها و ملتهای ضعیف را ثبت نمی کند در نقشه سیاسی جهان ضعفا جایی ندارند.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: زمانی وارد کننده تعداد انبوه پزشکان از هندوستان و پاکستان بودیم برای پزشکانی که از آمریکا و اروپا می آمدند ارزش بیشتری قائل بودیم بیماران بیماری های سخت هجرت می کردند اما این روندها همه معکوس شده است پزشکان و محققان ما فضایی ساختند که باوجود تبلیغات مسموم درباره اینکه به دورغ از مهاجرت پزشکان خبر می دهند، اما همچنان درمان شدن در ایران برای کسانی که فضای پزشکی ما را می شناسند یک اولویت است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران گفت: دانش پزشکی در ایران ریشه عمیقی دارد و ابن سینا زینت بخش و سرآمد این علم در جهان است که با گذشت قرنها است که کتب او در دانشگاه های پیشرفته تدریس می شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شاهد پیشرفت های چشمگیر پزشکی در کشور هستیم، تصریح کرد: پیشرفت های پزشکی ما بی نظیر است و همه معادلات بر عکس شده، امروز همه بیماری ها  در داخل کشور درمان می شود و بسیاری از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می آیند.

وی با اشاره به مجاهدت های پزشکان و پرستاران در طول انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس و کرونا دو عرصه نمایش فداکاری و مجاهدت پزشکان ماست، مجاهدت هایی که در بیمارستان های غزه نیز امروز به نمایش گذاشته شده است.

او ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جامعه پزشکی همزمان با صحنه جنگ و خطوط مقدم پیش می رفتند و هیچگونه خللی در فرایند امداد و درمان وجود نداشت تمام کشور در عرصه پزشکی درگیر جنگ بود.

فرمانده کل سپاه گفت: پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم بیماری کرونا حماسه آفریدند و جلوه ایثار و فداکاری بودند آنها در قلب خطر زندگی کردند و این کار بزرگ را انجام دادند. و در واقع جامعه پزشکی ما در کرونا جلوه واقعی ایثار را به نمایش گذاشت.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خدمات بیمارستان بقیه الله و دانشگاه  بقیه الله سپاه گفت: این دانشگاه و بیمارستان حقیقتا در عرصه های مختلف درخشیده اند اما جهان امروز جهان سرعت است و ما باید با سرعت پیش برویم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد:  دانشگاه بقیه الله سپاه باید پرچمدار پیشرفت های علمی و تحقیقاتی و بهترین محل آموزشی برای پرورش پزشکان و پرستاران در کشور باشد.

وی گفت: دانشگاه باید راهی را که ترسیم شده با قوت بیشتر طی کند و تاسیس پارک علم و فناوری یک نیاز اصلی است همچنین دانشگاه بقیه الله باید تبدیل به یک دانشگاه بین المللی بشود.

وی علم پزشکی را علم اللهی دانست و گفت: پزشک آرامش و چراغ امیدی را در خانه و دل بیماران ایجاد می کنند که این بسیار با ارزش است و نعمتی است که خداوند متعال به پزشکان و پرستاران داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز