خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

مهم‌ترین مساله حال حاضر ما ترویج خودباوری دانش آموختگان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۹۶

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مهم‌ترین مساله حال حاضر این دانشگاه، ترویج خودباوری دانش آموختگان است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، حسین بلندی در آیین نکوداشت روز دانشجو که با حضور دانشجویان ممتاز و فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی مراکز آموزش عالی علمی‌کاربردی در سالن یوم الله نهم دی سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک این روز به دانشجویان و گرامیداشت یاد شهدای دانشجوی شانزدهم آذر و شهدای دانشجوی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، اظهار داشت: جنبش دانشجویی و جایگاه پر افتخار دانشجویان در ایران اسلامی یادآور تاثیرگذاری این قشر در فرهنگ و کارآمدی کشورمان به دلیل اقتباس الگوهای فکری و شخصیتی از اساتید و انتقال آن به جامعه و نقش‌آفرینی شایسته ایشان در میدان مقابله با استکبار و استبداد است. 

وی جهاد تبیین در دانشگاه جامع علمی کاربردی را شناسایی شیوه‌های دشمن در القای فرهنگ نا امیدی، آینده تاریک، مصرف گرایی و بی‌ارزش جلوه دادن فعالیت‌های مبتنی بر مهارت و فن و تبیین پیشرفت‌های علمی مهارتی کشور دانست و افزود: جامعه امروز ما علاوه بر نخبگان بیشتر به افراد دارای مهارت نیاز دارد و وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی همین است که دانش و مهارت را به صورت توامان مورد توجه قرار داده است. 

بلندی تصریح کرد: در شرایطی که کشور با چالش بیکاری و تحریم‌ها مواجه است، قطعا آگاهی و حضور دانشجویان در عرصه مهارت و فناوری در توسعه همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور بسیار اثرگذار خواهد بود. 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید بتوانید قابلیت‌های خود را در قبال حل مسائل به ساختار مدیریتی کشور اثبات کنید. هنگامی که دانشجو بتواند بخشی از فرآیند حل مسئله باشد یعنی ما توانسته‌ایم انسانی تربیت نماییم تا بجای تلاش برای استخدام شدن به دنبال کارآفرینی باشد این هدف با حضور فعال دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی محقق می‌شود و دانشگاه نیز برای پشتیبانی از این مهم، بهره مندی انجمن‌ها از ظرفیت خانه‌های خلاق به عنوان مکانی برای کارآموزی و اجرای عملی آموخته‌ها را تدبیر نموده است. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در این دوره مدیریتی تلاش شده با بهره مندی از ظرفیت خاص این دانشگاه به دلیل حضور در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و ارتباط تنگاتنگ با آن‌ها و بهره مندی از آخرین تجهیزات روز بازار و مشارکت عالمان عامل به عنوان مدرس نسبت به تنظیم برنامه‌های عملیاتی شامل تدوین و به روزرسانی برنامه‌های درسی منطبق با نیازآفرینی مشاغل آتی و نیازسنجی مشاغل حال و نوظهور؛ هوشمندی و آمایش‌پذیری جذب دانشجو براساس توسعه متوازن و هدفمند، تمرکز بر تضمین اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان علمی کاربردی و تغییر رویکرد از کنترل کیفیت به تضمین کیفیت و نظارت پیوسته بر روند اجرای دوره و شناسایی نقاط نیازمند بهبود در دانشگاه اقدام تا مسیر اشتغال برای جامعه هدف هموارتر شود. 

 بلندی در ادامه تاکید کرد: اجرای این برنامه‌ها براساس تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون توجه به مهارت آموزی، گفتمان غالب در آموزش عالی را به سمت اشتغال و مهارت‌ورزی تغییر داد. قطعا به ثمر رسیدن این اهداف و برنامه ها؛ افزایش بهره وری در کشور را در پی خواهد داشت و باعث اثرگذاری در چرخه اجرایی خواهد شد. 

وی در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین مساله حال حاضر در دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه تمام ابعاد شخصیتی دانشجویان است تا دانش آموختگان این دانشگاه علاوه بر سرآمدی در کاربرد علوم فراگرفته شده، الگویی برای ترویج خودباوری، خداباوری و دغدغه مندی نسبت به جامعه باشند. 

لازم به ذکر است پیش از سخنان رئیس دانشگاه ۵ نفر از دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی به نمایندگی از انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری، فارغ‌التحصیلان و بسیج دانشجویی در سخنانی به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسائل دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز