خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی ارز به‌دنبال تولید هر واگن ملی/ قطار ایرانی به‌زودی وارد خط متروی پرند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۸۰

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر این که قطار ملی به‌زود وارد خط متروی پرند می‌شود، گفت: حدود ۳۰ درصد صرفه جویی ارزی با تولید هر واگن‌ ملی خواهیم داشت و سال آینده اولین رام قطار تولید انبوه شده وارد خطوط خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محسن هرمزی، معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران در حایشه گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار ملی گفت: اتفاق بزرگی با کمک دولت رخ داد و این اتفاق ثمره تلاش تمام اجزای جمهوری اسلامی است. این اتفاق در دوران گذشته آغاز شد و در دولت سیزدهم و مدیریت ششم شهری این تکلیف به سرانجام رسید.

وی افزود: بدنه دوم و سوم قطار ملی وارد سالن مونتاژ شده است و بیش از ۸۰ درصد این پروژه توسط متخصصان داخلی انجام ‌خواهد شد و با کمک ۷۷ میلیون یورویی دولت ما قراردادها را نهایی می‌کنیم. تولید انبوه شروع شده و ادامه خواهد داشت.

هرمزی همچنین گفت: حدود ۳۰ درصد صرفه‌جویی ارزی با تولید هر واگن‌خواهیم داشت و سال آینده اولین رام قطار تولید انبوه شده وارد خطوط خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: کار اساسی ساخت واگن در گذشته انجام شد، اما به جهت این که برنامه در زمان‌بندی به انجام نرسیدف بدنه واگن ها باز شد. بوژی ساخته‌شده ۸۵ درصد داخلی‌سازی شده است و به گفته شهردار، در گذشته کارخانه واگن‌سازی بوژی باری می‌ساختند، ولی الان برای اولین بار بوژی قطار شهری به‌نتیجه رسیده است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، هرمزی در پایان درباره این که چرا در افتتاح خط متروی پرند از اولین رام قطار ملی استفاده نشد، گفت: قطار ملی در لحظه‌ای که تحویل گرفته شد، دچار ایراد فنی کوچک شد، اما این قطار ساخته‌شده به‌زودی  وارد مسیر پرند خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز