خبرگزاری کار ایران

نرخ نهایی بلیت متروی پرند تا هفته‌ آینده اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۰۶

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره بهای بلیت متروی تهران - پرند گفت: بهای بلیت متروی این مسیر باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشخص شود؛ احتمالا بهای بلیت مترو پرند ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از مسیر متروی تهران - پرند بازدید کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که خط متروی پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد، شبکه مترو تهران ۳۰ کیلومتر افزایش یافت و بر همین اساس لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره‌برداری رسیده، داشته باشیم.

تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید خاطرنشان کرد: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ متروی پرند، مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود؛ با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده و در بستر آن یک شهر حومه‌ای با ریل به تهران متصل  شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در گذشته حدود ۲۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود، اظهار کرد: خوشبختانه سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصله‌ها کاهش یابد و از آنجایی که شهر پرند، شهر خوابگاهی محسوب می‌شود و کسب‌وکار افراد در تهران است و باید در ابتدای ساعت اداری به تهران بیایند، ضرورت دارد تا ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.

وی گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درستی است؛ چراکه یک ساعت زمان می‌برد و شاید بسیاری از افراد در ساعت مقرر به محل کار خود نرسند.

تشکری هاشمی با بیان این که درحال حاضر سرفاصله حرکت مترو ۲ ساعت است، یادآور شد: با توجه به این که خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد، باید در آینده‌ای نزدیک با رفع کاستی‌ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

نرخ نهایی بلیت متروی پرند تا هفته‌ آینده اعلام می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن‌های جدید تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که در خریدهای آتی برای خط پرند واگن ویژه‌ای سفارش داده شود؛ چراکه مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند و طی مسیر به صورت ایستاده سختی‌های بسیاری دارد؛ لذا باید در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن‌هایی با تعداد صندلی زیاد حرکت کنیم.

وی با تاکید بر این که باید سرعت حرکت قطارها افزایش یابد، بیان کرد: این قطارها در حال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه خط متروی پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، گفت: از نظر بنده این اقدام به‌زودی انجام خواهد شد؛ با توجه به این که این خط برون‌شهری است، سرفاصله ۳۰ دقیقه منطقی خواهد بود و با ورود واگن‌های جدید، نواقص آن مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نواقص متروی پرند جزئی است، یادآور شد: این نواقص حتما در خلال بهره‌برداری کامل مترو رفع خواهند شد؛ درحال حاضر رفت و برگشت در یک خط انجام می‌شود  اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است، مشکلات در زمان کوتاه حل می‌شود.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود. این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایتا یکشنبه هفته آینده این موضوع را در صحن شورا به تصویب برسانیم. 

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز با بیان این که زیرساخت‌ها باید مناسب باشد تا بتواند ۱۲۰ کیلومتر را تحمل کند، گفت: یک رام قطار در مسیر مترو تهران - پرند تردد می‌می کند که این قطار ۱۴ حرکت دارد.

وی در پایان گفت: روزانه هفت حرکت از تهران و هفت حرکت از پرند انجام می‌شود که اولین حرکت ساعت ۶ صبح از پرند به سمت تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز