خبرگزاری کار ایران

اجماع تولیدکنندگان داخلی برای تولید هرچه سریع‌تر ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۱۶۰

با اجماع تولیدکنندگان داخلی، انتظار می‌رود پروژه بزرگ تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو هرچه سریع‌تر وارد مرحله عملیات اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، پس از اخذ تاییدیه‌های نهایی و بین‌المللی در خصوص نخستین نمونه قطار ملی مترو که ماه گذشته محقق شد و با توجه به قرارداد موجود برای تولید انبوه قطار داخلی با عمق بومی‌سازی ۸۵ درصد، حالا انتظار می‌رود این پروژه بزرگ ملی رسما وارد مرحله عملیات اجرایی شود؛ خصوصا این که منابع مالی ارزی مربوط به تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی به مبلغ ۷۷ میلیون یورو نیز تخصیص یافته است.

با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه تولید ۱۱۳ دستگاه واگن داخلی از روی نمونه قطار ملی مترو، شرکت واگن‌سازی تهران اقدام به دعوت از تولید کنندگان صنایع ایرانی کرده است تا فرآیند آماده‌سازی این واگن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی شود. در این زمینه همایش هم‌اندیشی «یافتن راهکارهای عملی جهت تسریع در اجرایی شدن قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن مترو با تاکید بر توان تولید کنندگان داخلی» روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار خواهد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، بازدید از نخستین رام قطار ملی مترو و اقدامات انجام‌شده برای طراحی، ساخت و اخذ تاییدیه‌های فنی و بین المللی آن، به همراه امضای تفاهمنامه با تولیدکنندگان داخلی، از جمله بخش‌های اصلی این همایش یک‌روزه است؛ همایشی که در آن معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون وزیر صمت، مشاور ویژه وزیر کشور، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران و مدیر کارگروه قطار ملی مترو به پرسش‌های اهالی رسانه در مورد اقدامات انجام‌شده تا امروز و ادامه فعالیت‌های مربوط به تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو پاسخ خواهند گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز