خبرگزاری کار ایران

پاسخ رئیس سازمان منابع طبیعی به ادعای غیرقابل سکونت شدن ایران در ۴۰ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۵۸۶

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: باید قدر ظرفیت های کشور را بشناسیم؛ کشوری که ما در آن زندگی می کنیم و عده‌ای می گویند ایران در ۴۰ سال دیگر قابلیت سکونت ندارد، دارای ۸ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی است که بومی خود ماست. ظرفیت بارندگی ۲۵۰ میلی‌لیتر سالانه دارد و ۴۰۰ متر مکعب در سال بارندگی داریم. همچنین ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "عباسعلی نوبخت" رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مراسم نهالستان دبیرستان ماندگار البرز، اولین نهالستان دانش آموزی کشور، در ابتدای سخنان خود دانش آموزان را خطاب قرار داد و گفت: ایران زمین، درختی بود که به واسطه خون شهدا آبیاری شد و هرچقدر بیگانگان بخواهند این درخت را قطع کنند جوانه هایی می زند و درخت انقلاب هرگز از بین نخواهد رفت.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: جوانان امروز، هیأت آینده دولت و مجلس را تشکیل می دهند، سران سه قوه خواهند بود و برای سرسبزی، قوت و  پایداری ایران مهم هستند.

نوبخت اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که شهریور گذشته کلید خورد و اسفند سال قبل نیز رهبری فرمودند هر ایرانی سه درخت بکارد و ما هم در این راستا در وزارت جهاد کشاورزی؛ در معاونت بیش از ۳۰۰ میلیون درخت، در معاونت باغبانی ۶۲ میلیون، در آبخیزداری ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار درخت کاشتیم.

نوبخت اضافه کرد: باید قدر ظرفیت های کشور را بشناسیم؛ کشوری که ما در آن زندگی می کنیم و عده‌ای می گویند ایران ۴۰ سال دیگر قابلیت سکونت ندارد، دارای ۸ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی است که بومی خود ماست. ظرفیت بارندگی ۲۵۰ میلی‌لیتر سالانه دارد و ۴۰۰ متر مکعب در سال بارندگی داریم. همچنین ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: ما ۱۶ میلیون و ۶۰۰هزار دانش آموز داریم و ۸۷۰ هزار معلم که ظرفیت های کشور هستند و ۱۱۷ هزار مدرسه و بیش از ۱۰ هزار مراکز اردوگاهی و آموزشی نیز داریم. در سال ۱۵۳ میلیون کتاب برای مدرسه چاپ می شود که یک صفحه آن در آخر کتاب خالی است و تقاضا داریم آن یک صفحه را برای انتشار مباحث آموزشی حوزه محیط زیست به ما اختصاص دهند.

نوبخت در آخر افزود: درس جغرافیا بیشتر پیرامون شمال و جنوب و مشرق و مغرب است؛ اگر معلمان جغرافیا اقلیم های مختلف را به دانش آموزان یاد بدهند، در طرح هر دانش آموز یک درخت، موثر خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز