خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

لزوم حمایت از نهاد پایش طرح‌های توسعه شهری برای اصلاح طرح جامع تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴۰

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تمام نهادهای ذی‌ربط باید به اتفاق از نهاد پایش طرح‌های توسعه شهری حمایت کنند تا طرح جامع شهر تهران اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه گردهمایی «تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه» با بیان این که تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری اقدام قابل تقدیری است، اظهار داشت: اقدامات لازم در این نهاد انجام شده است و آنچه اهمیت دارد، این است که از نهاد حمایت شود.

وی افزود: سوال ما از وزارت راه و شهرسازی این است که گزارش دهد، علل انحراف طرح جامع شهری چیست و چرا ۳۰ درصد اجرایی شده و عدم اجرای آن به چه زمانی بازمی‌گردد.

شاکری با بیان این که با افتتاح و بریدن روبان‌ها طرح‌ها آغاز می شود، گفت: نباید پس از افتتاح مشکلات آغاز شود و هر بخشی کار خود را انجام دهد.‌ باید بستری فراهم شود تا بر اساس آن بتوان طرح‌های شهری آینده را تدوین کرد.

وی با بیان این که در برنامه هفتم توسعه اشتراک مسائل را مورد توجه قرار دادیم و ۹۰ درصد این موارد مشترک را تصویب کردیم، یادآور شد: تمام نهادهای ذی‌ربط باید به اتفاق از نهاد پایش طرح‌های توسعه شهری حمایت کنند تا طرح جامع شهر تهران اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما در برنامه هفتم توسعه با این رویکرد کاملا موافقیم و یکی از احکام برنامه این است که اجرای طرح در ابتدای هر سال به نتیجه برسد. برنامه ما این بود که طرح جامع شهری که وزارت راه و شهرسازی، شورا و شهرداری برای تهران تدوین کرده‌اند، در دیگر شهرها اجرایی کنیم.

وی افزود: برای مدیریت یکپارچه شهری، سه بار تا صحن رفتیم، اما طرح مربوطه به صحن ارائه نشد؛ با این وجود از خیر این طرح نگذشتیم و در روز آخر طرح مدیریت یکپارچه شهری و اتحادیه شهرداران را توانستیم به نتیجه خوبی برسانیم.

شاکری با بیان اینکه حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی در پنج شورای عالی متناظر تسهیل شده است، عنوان کرد: این اقدامات در یکپارچگی تصمیمات موزه شهری اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه شورای شهر تهران در یک سال قبل عملکرد خوبی داشته و دو لایحه نیز به مجلس ارائه داده است که نشان می‌دهد مشارکت‌ها منشأ اثر خواهد شد. 

گفتنی است، عصر امروز آیین افتتاحیه گردهمایی «تهران آینده؛ یک شهر، یک آینده» با حضور خسرو دانشجو، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر، احمد قیومی، فرماندار تهران، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران در سالن همایش‌های شورا برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز