خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بودجه‌های استانی باید در مسیر اولویت‌شناسی شورای فرهنگ عمومی هزینه شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۱۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری بر هزینه‌کرد بودجه‌های استانی در مسیر اولویت‌شناسی شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به پیشرفت‌های نظامی در کشور اظهار کرد: با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های نظام داشتیم، محتاج هیچ کشوری نیستم، اکنون تجهیزات نظام به کمک هوش مصنوعی تولید می‌شود که در دنیا بی‌نظیر است. 

وی با اشاره به کادر اداری کم تعداد در حوزه‌های پیشرفته نظامی گفت: در امور فرهنگی مدام از کمبود نیز گلایه می‌شود، به نظر می‌رسد که علت این گلایه به روحیه بسیجی نهادها برمی‌گردد چراکه فرهنگ بسیجی فرهنگ ارزشمندی است، این فرهنگ دارای روحیه جهاد، ایثار، تقوا، تواضع و عقلانیت است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تأکید کرد که مسئولان خواسته‌های خود را در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی را بیان کنند تا از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود. 

استاد خسروپناه با تأکید بر تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با رویکرد پروژه‌محوری گفت: خوشبختانه برای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی بودجه ویژه از سوی دولت و مجلس اختصاص یافته است در صورت تدوین آن، امکان تحقق این بودجه در سال جاری وجود دارد. 

وی در پاسخ به دغدغه مسئولان استانی درباره مسجد و برپایی نماز از سوی جوانان تصریح کرد: باید روحیه ولایتمداری به اهل بیت (ع) در میان جوان ترویج شود چراکه اینگونه انس با اهل بیت (ع) پیدا می‌کنند، برای این کار باید از آموزش و پرورش اقدام کرد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سوره مائده بیان کرد: اگر دولت‌های اسلامی سوره مائده را می‌خواندند و می‌فهمیدند که با کمک به رژیم صهیونیستی، نه تنها به مردم غزه ظلم می‌کنند چراکه شراکت در جنایت رژیم صهیونیستی است بلکه ولایتمداری کفار و یهود را که در مقابل اسلام ایستاده‌اند، پذیرفته‌اند. 

استاد خسروپناه با تاکید بر کارکرد قرارگاهی شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید متناسب با اولویت‌های استانی تعریف شود چراکه برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بودجه جداگانه در نظر گرفته نمی‌شود و باید با بودجه‌های استانی اولویت‌ها پیش روند. 

وی ادامه داد: این مطالبه منطقی نیست که هر سازمان و نهاد کار خودش را انجام دهد و این انتظار باشد که برای هر مصوبه شورای فرهنگ عمومی بودجه جدید اختصاص یابد، بودجه‌ها باید در مسیر اولویت‌شناسی شورای فرهنگ عمومی هزینه شود. البته ضروری است که جایگاهی برای شورای فرهنگ عمومی تعریف شود که دستگاه‌ها نتوانند خلاف مصوبه آن عمل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز