خبرگزاری کار ایران

سلاجقه در گفت‌وگو با ایلنا:

پیش‌بینی افزایش قابل توجه اعتبارات سازمان محیط‌زیست در بودجه ۱۴۰۳/ گزارش ارزیابی میدان نفتی سهراب همچنان در دست بررسی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۰۲۳

رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان این که گزارش ارزیابی زیست‌محیطی میدان نفتی سهراب همچنان در دست بررسی قرار دارد، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ مانند بودجه ۱۴۰۲، افزایش قابل توجهی برای اعتبارات سازمان محیط‌زیست پیش‌بینی شده است.

«علی سلاجقه»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که در بودجه سال ۱۴۰۳ مانند بودجه ۱۴۰۲، افزایش قابل توجهی برای اعتبارات این سازمان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، افزایش‌ قابل قبولی در اعتبارات سازمان محیط‌زیست برای سال آینده در نظر گرفته شده است، اگرچه رقم کلی‌ بودجه سازمان نسبت به نیازهایی که برای بهبود وضعیت حفاظت از محیط‌زیست کشور داریم، همچنان کافی نیست.

وی افزود: امیدواریم همین مقدار افزایش که در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است، توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود. البته بودجه سازمان برای سال ۱۴۰۳ هنوز کاملا نهایی نشده است و طی همین هفته جلساتی را با مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد تا اعتبارات سازمان محیط‌زیست در لایحه‌ای که به مجلس ارسال خواهد شد، نهایی شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۳ خوشبختانه ردیف‌های جدیدی برای سازمان محیط‌زیست پیش‌بینی شده و همچنین معافیت‌های جدیدی برای سازمان در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به معافیت ۱۰۰ درصدی سازمان از پرداخت هزینه‌های دادرسی اشاره کرد.

سلاجقه همچنین با بیان این که با اصلاحات انجام‌شده در لایحه برنامه هفتم توسعه در فرآیند بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی، عمده کمبودهای برنامه هفتم در حوزه محیط‌زیست‌ مرتفع شده است، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت مفاد مربوط به حفظ محیط‌زیست در متن نهایی برنامه هفتم نسبت به متن اولیه آن به شکل محسوسی بهبود یافته و خواسته‌های سازمان در این زمینه تا حد زیادی محقق شده است. 

وی در پایان درباره آخرین وضعیت صدور مجوز محیط‌زیستی برای میدان نفتی سهراب که در دل تالاب هورالعظیم واقع شده است نیز گفت: گزارش ارزیابی زیست‌محیطی میدان نفتی سهراب همچنان در دست بررسی قرار دارد و پس از بررسی کامل این گزارش، می‌توان درباره صدور یا عدم صدور مجوز برای آن اظهار نظر کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز