خبرگزاری کار ایران

هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش شدید باران در هرمزگان و سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۹۸

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه ۴ آذرماه تا پایان همان روز و وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال بارش تگرگ در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در دو استان کشور اعلام خطر کرد و تاکید داشت که این سامانه در روز شنبه ۴ آذرماه در شرق هرمزگان و شرق سیستان و بلوچستان فعالیت خواهد داشت. 

در این شرایط جوی، احتمال اختلال در ناوگان حمل ‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

سازمان هواشناسی در همین راستا پرهیز از سفرهای غیر ضروری و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد را توصیه می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز