خبرگزاری کار ایران

مهمترین محورهای کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۲۰۸

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم، مهمترین محورهای «کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم» که قرار است در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در ایران برگزار شود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی رهنما در توضیح بیشتر گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از مناطق جهان تحت تاثیر پیامدهای تغییرات اقلیمی قرارگرفته‌اند، به گونه‌ای که  این پدیده یکی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی - اقتصادی عصر حاضر در دستیابی به توسعه پایدار است. از این رو، ضرورت اقدامات و همکاری‌های ملی و بین‌المللی در زمینه شناخت پیامدها و روش‌‌های سازگاری و کاهش اثرات آن بدیهی است.

وی افزود: مخاطرات ناشی از گرمایش جهانی، نوسانات اقلیمی و تغییر اقلیم و همچنین راهکارهای سازگاری با آن، هنگامی قابل شناسایی و برنامه‌ریزی است که آخرین یافته‌های علمی مرتبط با موضوع در زمینه کاربردها و پیش‌بینی‌های اقلیمی از طریق نشست‌های علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رهنما تصریح کرد: کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تلاش می‌کند تا آخرین یافته‌های پژوهشگران در این حوزه را معرفی و به سازگاری با آن کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی کشور به ‌عنوان مرجع ملی هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم در ایران با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به عنوان بازوی علمی و پژوهشی این سازمان در سال‌های اخیر مبادرت به برگزاری شش دوره یا رویداد در سال‌‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۸ کرده که مورد اقبال بسیاری از اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم افزود: هفتمین دوره کنفرانس تغییر اقلیم با هدف بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای سازگاری ‌کاهش پیامدها در حالی برگزار خواهد شد که جهان افزایش بیش از یک درجه سانتی‌گراد دما نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی را تجربه می‌کند.

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تصریح کرد: در این کنفرانس سعی ما بر این است تا فضایی فراهم کنیم تا تجربیات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی به وسیله محققین عرصه‌ های مرتبط با تغییر اقلیم مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

براساس روابط‌عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رهنما درباره محورهای مهم این کنفرانس گفت: کنفرانس مذکور روی سه محور اصلی «پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا و پیش‌آگاهی‌‌های اقلیمی»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیان‌بار» تاکید دارد و همچنین در نظر است در بخش جنبی کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی مرتبط با این محورها با سخنرانی اساتید مدعو داخلی و خارجی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز