خبرگزاری کار ایران

مجهزترین استخر شنای دانش آموزی شرق کشور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۴۷

مجهزترین استخر شنای دانش آموزی شرق کشور در شهرستان زیرکوه، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در حاشیه آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان مرزی زیرکوه خراسان جنوبی، ضمن اعلام هدیه ۴۲۲ فضای ورزشی دولت سیزدهم به دانش آموزان عزیز، اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، توسعه و ارتقای فضاهای ورزشی در سازمان نوسازی مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی افزود: ۶۳ استخر، ۱۳۷ زمین ورزشی و ۲۲۲ سالن ورزشی جمعا با زیر بنای ۴۸۱ هزار متر مربع در طول دو سال فعالیت دولت سیزدهم به دانش آموزان عزیز هدیه شده است. همچنین با تحویل ۲۳ استخر، ۱۵ زمین ورزشی و ۵۷ سالن ورزشی جمعا ۹۵ فضای ورزشی با زیر بنای ۱۲۸ هزار متر مربع پیش بینی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ می‌باشد که در راستای تربیت زیستی و بدنی در روند تربیت دانش آموزان تاثیر خواهند داشت. 

معاون وزیر آموزش و پرورش فضاهای ورزشی را از محیط‌های یادگیری اثربخش مورد تاکید سند تحول در تربیت برشمرد و تصریح کرد: توسعه اماکن ورزشی مدارس در برنامه توسعه هفتم نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است و امیدواریم با ریل‌گذاری مناسب این برنامه شاهد اتفاقات بی‌نظیر در توجه به سلامت و رشد جسمی آینده سازان ایران اسلامی در کنار رشد فکری، اخلاقی، اجتماعی و دینی باشیم. 

سید علیرضا موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که صیانت از سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه‌ی آینده سازان انقلاب اسلامی مهمترین رسالت خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب است، عنوان کرد: با افتتاح استخر شنای دانش آموزی زیرکوه بیش از ۱۰ هزار معلم و دانش آموز مرزنشین این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد. 

به گفته موسوی نژاد این استخر شنای دانش آموزی مجهز به موتور خانه‌ای به میزان ۲۰۵ متر مربع، کاسه‌ی ویژه شنای بزرگسالان با حجم ۶۰۰ متر مکعب، کاسه‌ی ویژه‌ی شنای نونهالان و نوجوانان با حجم ۲۵۰متر مکعب، حوضچه‌های آب سرد و گرم و سالن‌های سونا و جکوزی می‌باشد. 

گفتنی است عملیات اجرایی استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان زیرکوه با زیربنای ۴ هزار و ۳۷۷ مترمربع از اسفندماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در دولت سیزدهم با تلاش‌های شبانه روزی به بهره برداری رسید. 

شهرستان مرزی زیرکوه در دوران هشت سال دفاع مقدس، ۲۰ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز