خبرگزاری کار ایران

چهارمین سمینار ملی بانک‌های خون بیمارستان‌های کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۸۳

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از برگزاری چهارمین سمینار ملی بانک‌های خون بیمارستان‌های سراسر کشور از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه با حضور بیش از یک هزار نفر از نمایندگان بیمارستانهای این کشور در این سمینار خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بشیر حاجی بیگی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این سمینار ملی با هدف آموزش و ارتقای سطح علمی و عملی مسئولان و کارشناسان بانک‌های خون بیمارستان‌ها و فراهم آوردن فضای تعامل و همکاری بین سازمان انتقال خون، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و بانک خون بیمارستانها به مدت سه روز در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به جلسات علمی در این سمینار علمی، گفت: ۱۰ جلسه علمی شامل معرفی ذخیره، حمل و نقل فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی، سیستم گروه‌های خونی Rh و ABOT، آزمایش‌های سازیگاری قبل از تزریق خون، الزامات کیفی در بانک خون، نقش بانک خون در مدیریت خون بیمار و هموویژلانس، گروه‌های خونی نادر، تامین خون سازگار در بیماری همولیتیک جنین و نوزاد HDFN، درخواست و تحویل فرآورده‌های خون در بانک خون و مدیریت ضایعات، جستجو و تامین خون سازگار برای بیماران تالاسمی و سایر گیرندگان مکرر خون، مدیریت بانک خون در مراکز پیوند و معرفی موارد پیچیده در این سمینار برپا می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون با بیان اینکه این سمینار دارای ۱۳.۵ امتیاز بازآموزی برای گروه‌های هدف است، گفت: این گروه‌های شامل آسیب شناسی، رشته‌های علوم آزمایشگاهی، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون، زیست فناوری پزشکی، ایمنی شناسی، بیوشیمی بالینی، ویروس شناسی، پزشکی مولکولی و میکروب‌شناسی پزشکی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتراست. 

حاجی بیگی تاکید کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت حضور حداقل یک نفر مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان یا مسئول بانک خون همه بیمارستانهای سطح کشور که خون و فرآورده مصرف می‌کنند را الزامی اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز