خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت در مشهد:

پرستاری بر سه اصل خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری استوار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۳۲

معاون پرستاری وزارت بهداشت خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری را سه اصل و زیربنایی پرستار دانست و گفت: نه تنها نباید مطالبات، چالش ها و مشکلات را بر این اصول گره زد که با با کسب دانش و مهارت تخصصی بر توسعه و ارتقای آن افزود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، عباس عبادی در سمینار آموزشی توسعه مهارت های عمومی و اختصاصی در حوزه پرستاری ویژه مدیران پرستاری بیمارستانهای دولتی قطب شمال شرق کشور با اعلام انزجار از جنایات رژیم جعلی اسراییل و تسلیت به مسلمانان و آزادگان جهان در پی نسل کشی این رژیم غاصب و اشغالگر در غزه و به ویژه فاجعه انسانی بیمارستان المعمدانی اعلام آمادگی جامعه پرستاری جهت کمک به مردم مظلوم غزه را اعلام کرد.  

وی در ادامه در تشریح برگزاری این سمینار دانش افزایی نیروی انسانی را کمک به ارتقای حرفه پرستاری برشمرد و بر تداوم این دوره ها در جهت ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.  

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه نظام سلامت تبعات و چالش های سایر دستگاهها از جمله مشکلات ناشی از تصادفات جاده ای،  آلودگی هوا و دیگر مسائل را به دوش می کشد، اظهارکرد: با تمام این چالش ها و علی رغم کمبود نیروی نظام سلامت بویژه پرستاران با پایبندی به اصول خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری تلاش می کنند، مردم بهترین خدمات مراقبتی را بگیرند.

دکتر عبادی، گفت: کمبود نیروی پرستاری،  فرسودگی شغلی، بارکاری زیاد و انگیزه و میل به خدمت مسائلی است که در پرستاری با آن مواجه ایم و علی رغم تلاش های زیادی که وزارت بهداشت برای جذب و استخدام انجام می دهد نیازمند همکاری ویژه سایر دستگاه هاست که آن را دنبال می کنیم.  

وی با بیان اینکه مردم حق دارند خدمات با کیفیت، در دسترس و ارزان دریافت کنند، افزود: تبعات ناشی از کمبود پرستار قبل از اینکه متوجه جامعه پرستاری باشد متوجه سلامت مردم است و کفایت حرفه  ای پرستار اگر دچار نقص شود  صدمه آن را گیرنده خدمت یعنی مردم می بینند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت: اهمیت و جایگاه پرستاری را بسیار والا دانست و گفت: جایگاه معنوی پرستاران بارها توسط بزرگان دینی و ملی بیان شده و وظیفه داریم به عنوان وکلای سلامت مردم از این جایگاه در جهت ارتقای سلامتی جامعه دفاع کنیم.

دکتر عبادی با تاکید بر تسری خدمات پرستاری از قالب بیمارستان به جامعه را امری ضروری خواند و گفت:  افزایش جمعیت سالمندی و به دنبال آن افزایش بیماریهای مزمن در آینده ای نه چندان دور بار مالی زیادی را متوجه نظام سلامت خواهد کرد. از این رو تاسیس واحد آموزش و پیگیری بیمار و توسعه و تقویت مراکز مراقبت در منزل از برنامه های معاونت پرستاری برای عبور از این چالش هست که نفع آن هم برای مردم و هم برای نظام سلامت متصور است.  

وی در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: این موضوع در سال 1402 وارد سرانه شد و انشالله با رفع اشکالات سامانه های ثبت بیمارستانی برخی از نقدها که در اجرا به آن وارد است مرتفع خواهد شد ضمن اینکه در هفته های پیش رو پرستاران رفع بسیاری از مشکلات در پرداخت های نخستین را لمس خواهند کرد.  

گفتنی است سمینار آموزشی توسعه مهارت های عمومی و اختصاصی در حوزه پرستاری ویژه مدیران پرستاری بیمارستانهای دولتی قطب شمال شرق کشور به همت دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری با موضوعات «رفتار سازمانی_ مهارت های تصمیم گیری،  مفاهیم مرتبط با برنامه استراتژیک،  تدوین برنامه عملیاتی،  مدیریت فرایندهای بیمارستانی،  ملاحظات اخلاقی و استانداردهای حرفه ای،  ملاحظات قانونی و حقوقی در ثبت و گزارش نویسی پرستاری، ایمنی،  پیشگیری و کنترل عفونت، مراقبت های جراحی و بیهوشی،  مدیریت جامع حاد اورژانس،  مدیریت خدمات پرستاری، سنجه های پراکنده مرتبط با حوزه پرستاری،  مراقبت بالینی و خدمات سرپایی،  برنامه ریزی در کنترل،  نظارت و ارزیابی» از 26 تا 28 مهرماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز