خبرگزاری کار ایران

در تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز؛

شریف برترین دانشگاه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۶۱

در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی موسسه «تایمز هایر اجوکیشن» (Times Higher Education) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه نخست دانشگاه‌های ایران شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، موسسه آموزش عالی تایمز در ویرایش ۲۰۲۴، نام ۷۳ موسسه ایرانی را در لیست خود قرار داد. در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف در رتبه نخست دانشگاه‌های ایرانی و در رتبه بین‌المللی ۳۵۰-۳۰۰ قرار گرفت. در نسخه ۲۰۲۴ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان این مؤسسه، ۲۶۷۳ دانشگاه از بیش ۱۲۰ کشور جهان حضور دارند. 

نظام رتبه‌بندی تایمز یکی ازمعتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی است که ازسال ۲۰۱۰ دانشگاه‌های جهان را ارزیابی می‌کند. جدول رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۴ بر اساس ۱۸ شاخص عملکرد در پنج حوزه شامل آموزش (با وزن ۲۹.۵ درصد)، محیط پژوهش (با وزن ۲۹ درصد)، کیفیت پژوهش (با وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی (با وزن ۷.۵ درصد) و صنعت (با وزن ۴ درصد) تنظیم شده است. 

دانشگاه‌های ایرانی همواره در این رتبه‌بندی حضور داشته‌اند و امسال نیز شاهد پیشرفت این دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی تایمز هستیم. 

دانشگاه صنعتی شریف در شاخص تدریس با امتیاز ۳۹.۱ در رتبه ۳۳۰، در شاخص محیط پژوهشی با امتیاز ۳۷.۴ در رتبه ۳۰۰، در کیفیت پژوهش با امتیاز ۷۸.۳ در رتبه ۳۵۶، در شاخص صنعت با امتیاز ۸۶.۲ در رتبه ۱۹۳ و در شاخص چشم‌انداز بین المللی با امتیاز ۳۷ در رتبه ۱۲۳۷ در جهان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز