خبرگزاری کار ایران

اهداف و مسیر شهدا الگویی برای همه نسل‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۶۲

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به همراه جمعی از مدیران و روسای ادارات در بهشت زهرا و بر سر مزار متبرک شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم رفت.

به گزارش ایلنا، جهانگیر در ابتدا برای ادای احترام به یادمان و مزار شهدای 72 تن رفته و به مقام والای شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهدای دفتر نخست وزیری ادای احترام کرد.

وی در ادامه این مراسم به زیارت قبور فرماندهان و شهدای جنگ تحمیلی و دیگر شهدای والامقام انقلاب و دفاع مقدس با ذکر فاتحه و صلوات یاد و خاطره این بزرگ‌مردان کشور را گرامی داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور در قطعه شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت از نزدیک در جریان طرح بهسازی سازمان بهشت زهرا برای ارتقای کیفیت معابر و مزار شهدا قرار گرفت.

جهانگیر در حاشیه این زیارت گفت: موضوع شهدا یک کل تجزیه‌ناپذیر است، اگر چه ما این عزیزان را به شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت تقسیم می‌کنیم، اما این‌ها همه مدافع اسلام هستند که در جهت ارزش‌های اسلامی جان عزیز خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای دین کردند؛ لذا برای اینکه ما چراغ راهمان را فراموش و مسیرمان را گم نکنیم این عناوین برای شهدا گذاشته شده وگرنه همه آن‌ها  رهروان راه امام‌حسین (ع) و شهدای کربلا هستند و آن راهی را که ائمه معصومین (ع) به ما آموختند این عزیزان به‌درستی پیمودند.

وی ادامه داد: شهدا امروز ستارگان نه تنها کشور ایران، بلکه ستارگان جهان بشریت هستند تا بتوانند خوبی و ارزش‌ها را به جهانیان ارائه کنند؛ شهدا آمدند تا به جهانیان بفهمانند که دنیا جای ماندن نیست و معبری می‌باشد برای رسیدن به آخرتی که خداوند وعده داده است.

جهانگیر عنوان کرد: باید مقام شهدا گرامی داشته شود اما نه فقط در ایام خاص بلکه باید لحظه لحظه زندگیمان با یاد شهدا همراه باشد و فقط به یادشان هم اکتفا نکنیم، بلکه مسیری که انتخاب کردند و راهی که رفتند و اینکه چه هدفی را دنبال می‌کردند را ببینیم و الگویی برای خودمان، فرزندانمان و نسل‌های آینده قرار دهیم.

وی در خصوص فضاسازی‌های دشمن علیه شهدا و وظیفه ما در مقابل آن‌ها بیان کرد: نسل جوان و نوجوان امروز بشدت نیازمند شناخت شهدا است، چراکه دشمن تلاش می‌کند تا این ستارگان جاویدان جهان اسلام را به نوعی تحت تاثیر فضاسازی‌ها، تهمت‌ها و افتراها قرار دهد و این وظیفه سنگینی برای ما فراهم می‌کند که نگذاریم مسیر شهدا گم شود.

جهانگیر در پایان گفت: اگر کشور تا این حد توانسته مقابل بسیاری از جهانخوار‌ها و استکبار مقابله کند به برکت خون شهدا و رشادت‌های این عزیزان در طول انقلاب اسلامی و حتی قبل از انقلاب اسلامی است و ان‌شاالله این خون‌ها مقدمه‌ای برای ظهور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز