خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ساخت بیش از ۳ و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی/ جمع آوری ۱۰۰ مدرسه کانکسی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۸۰۸

وزیر آموزش و پرورش از جمع‌آوری ۱۰۰ مدرسه کانکسی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا؛ «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در در مراسم جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهید عاصمی تهران برگزار شد، گفت: مهر امسال چندین تفاوت با مهرهای گذشته دارد. اینکه امسال آغاز مهر با جشن‌های مهدوی همزمان شده است در کشوری که پایتخت شیعیان جهانی و دولت ظهور است. پیام مهر مهدوی و مهر تحصیلی بسیار مهم است.

صحرایی گفت: این دولت علی رغم همه فضاسازی‌های رسانه‌ای تمام تلاش خود را بر رفع کمبودها گذاشته است. در دوسالی که گذشت بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس را در مناطق محروم به یاد شهید عجمیان بهسازی کردیم و بیش از ۳ و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی ساختیم. در سالی که گذشت ۲ هزار مدرسه شامل ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس با هدف رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم ساخته شد.

صحرایی تاکید کرد: مدارس سنگی و کانکسی از دغدغه‌های امروز ماست همه همت ما جمع آوری این مدارس است. فقط در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ مدرسه کانکسی جمع آوری شد و مدرسه جدید ساختیم. با بنیاد برکت بیش از هزار مدرسه تفاهم نامه ساخت نوشتیم و بیش از هزار مدرسه را بازسازی کردیم. در پویش همه حاضر، قریب به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب نوشت‌افزار به دست بچه‌ها رسید. برای دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس استعدادهای درخشان قبول می‌شوند دولت هزینه چهار دهک اول را برعهده گرفت.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما به اینکه دولت محرومان باشیم افتخار می‌کنیم. عموم مدیران مناطق محروم از همین مناطق برخاسته‌اند و رشد کرده اند. از ویژگی‌های سند تحول برای دانش آموزان آینده مهرورزی است و جشن عاطفه‌های حرکت با سمت این تجلی است.

صحرایی تاکید کرد: دستگیری از دیگران جز توفیق خداوند امکان ندارد. این مدارس از جهت الگوسازی در سراسر کشور و جهان گرامی داشته می‌شود.

وزیر افزود: کشورهای زیادی از جشن عاطفه‌ها الگو گرفتند و اول سال تحصیلی به کمک محرومان رفتند. جشن عاطفه‌ها پیوند دانش آموزان کشور به یکدیگر است و گنجینه ارزشمندی برای کشور است.

وی درباره مصوبه تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانش‌اموزان در دانشگاه گفت: مصوبه تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه و قبولی دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب نشان از تجلی عدالت آموزشی است.

صحرایی عنوان کرد: عدالت آموزشی دال مرکزی همه برنامه ریزی هاست. باز گرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت بگیرد.

او در مورد اهمیت حضور و تعامل با والدین اظهار کرد: کمک والدین به تعلیم و تربیت ضرورت است. فاصله اولیا هرچه از مدرسه بیشتر باشد توفیقات ما کمتر می‌شود. پیوند مدرسه و خانواده از اصولی است که در این دولت به شدت دنبال می‌شود. توقع داریم والدین خود را از فرایند تربیت بچه‌ها حذف نکنند. تربیت از دامن مادر شروع می‌شود و مدرسه اوج آن است. از اولیا خواهش می‌کنیم هفته‌ای چند ساعت به مدارس بیایید.

او در ادامه گفت: کمیته امداد از یادگاری‌های امام مجاهد ماست. کار خیری که این کمیته در ایران دنبال کرده قابل مقایسه با کار هیچ ارگان دیگری نیست. مسئولان با اتکا به کمیته امداد امام خمینی می‌دانند می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز