خبرگزاری کار ایران

اطلس مراتع ایران تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۸۰

اطلس مراتع کشور همراه با اجرای پروژه ملی رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مربوط به آن از مهر ۱۴۰۲ تهیه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی ضمن اعلام خبر فوق گفت: تهیه اطلس مراتع یا نقشه پوشش گیاهی، نخستین گام برای پایش و ارزیابی عرصه‌های مرتعی با هدف حفاظت، احیا و توسعه مراتع موجود و تهیه بانک اطلاعات پایه و موضوعی است.

وی افزود: در این راستا با تنظیم موافقتنامه‌ای از محل اعتبارات طرح حفاظت، پایش و کمک به احیای مراتع کشور، پروژه ملی با عنوان رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مرتع‌داری برای دو سال تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی، اعتبار اجرای پروژه ملی رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مرتعداری را ۶ میلیارد تومان برآورد کرد.

بهزاد اظهار داشت: اجرای پروژه رقومی‌سازی سامان‌های عرفی مراتع از طریق سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (Gis) و مدیریت جامع منابع طبیعی (Samta) صورت می‌گیرد.

وی هدف از رقومی‌سازی سامان‌های عرفی را یکپارچه‌سازی، موزاییک کردن و رفع تداخلات مرزی سامان‌ها به منظور اجرای دقیق عملیات‌های اصلاح، احیا و توسعه و بهره‌برداری بهینه از مراتع عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی گفت: این پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی طراحی شده است که از مهرماه سال جاری در هفت استان آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، سمنان، یزد و کرمان از طریق شرکت مهندسان مشاور به مرحله اجرا خواهد رسید و مابقی استان‌ها مطابق با شرح خدمات ابلاغی عمل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه، تمام نقشه‌های مراتع از حالت دستی به صورت سیستماتیک درمی‌آید و دارای مختصات جهانی می‌شوند.

بهزاد در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار سامانه عرفی با مساحتی حدود ۴۰ میلیون هکتار در سطح ممیزی مراتع و ۲۸ میلیون هکتار در محدوده طرح‌های مرتع‌داری رقومی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز