خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

اصلاح ساختار شورای تحول علوم انسانی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۷۷۶

اصلاح ساختار شورای تحول علوم انسانی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساتید دانشگاه علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» در دیدار با استادان دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به شورای تحول علوم انسانی اظهار کرد: برای تغییر ساختار شورای تحول علوم انسانی نظرات مختلفی وجود دارد اما آن چیزی که باید در اولویت قرار گیر مشخص شدن تئوری علوم انسانی اسلامی است. 

وی ادامه داد: از طرفی باید ساختارهای درون دانشگاهی ایجاد شود و شبکه‌سازی استادان علوم انسانی مدنظر قرار گیرد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر مدل حکمرانی علم و فرهنگ در کشور بیان کرد: مدل حکمرانی علم و فرهنگ در کشور هرمی است در حالی که باید به‌دنبال ایجاد مدل حکمرانی شبکه‌ای باشیم. بر این اساس باید اساتید معتقد را شناسایی کرد و بر این مبنا شبکه‌ای تشکیل داد. 

در ادامه این نشست عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر ایجاد شبکه‌ای از اساتید بیان کرد: باید از نسل اساتید که در جریان انقلاب تربیت شده‌اند در تحول علوم انسانی استفاده شود. 

وی نیز با اشاره به مدل حکمرانی هرمی بیان کرد: اگر چنین حکمرانی در کشور ما پیاده‌سازی شده و مورد پذیرش است در تحول علوم انسانی نیز به‌کار گرفته شود تا در آینده مدل حکمرانی شبکه‌ای مدنظر قرار گیرد. 

در ادامه این نشست سایر اساتید نیز بر ایجاد شبکه استادی مناسب، توجه به دانشکده‌های الهیات در تحول علوم انسانی، توجه به انسان‌شناسی اسلامی و اصلاح آیین نامه ارتقاء تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز