خبرگزاری کار ایران

دبیرکل هلال احمر ایران مطرح کرد؛

پیشنهاد ایجاد پلتفرم تقویت ظرفیت جمعیت‌های ملی مسلمان برای مقابله با حوادث

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۵۱۵

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در اختتامیه اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل از دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواست که امکانات و منابع بیشتری در اختیار جمعیت‌های هلال‌احمر کشورهایشان قرار دهند تا ظرفیت پاسخگویی به سوانح در میان جمعیت‌های مسلمان افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت در مراسم اختتامیه اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل متشکل از تعدادی از جمعیت‌های ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی‌پیشنهاداتی مطرح کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. 

دبیرکل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های عضو سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد تسهیلات، امکانات و منابع بیشتری را در اختیار جمعیت‌های ملی قرار دهند تا بتوانند توانمندی‌های خود را برای پاسخگویی به سوانح افزایش دهند. 

سلیمانی از آمادگی تهران برای برپایی دبیرخانه‌ای برای افزایش ظرفیت عملیاتی جمعیت‌های ملی کشورهای مسلمان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب گسترده‌ای که در زمینه آمادگی و مقابله با بلایا دارد آمادگی خود را برای برپایی دبیرخانه ظرفیت‌سازی جمعیت‌های ملی مسلمان در راستای مقابله با حوادث و سوانح اعلام می‌کند. 

او افزود: با استقرار این دبیرخانه در تهران از امکانات جمعیت هلال احمر ایران به خصوص مراکز EOC آن برای اتصال با مراکز EOC دیگر جمعیت‌های ملی استفاده خواهد شد و یک شبکه بین‌المللی برای پاسخ به سوانح شکل خواهد گرفت. 

سلیمانی ادامه داد: هلال احمر ایران آمادگی دارد تا در طراحی، راه اندازی و یا تکمیل مراکز EOC به جمعیت‌های ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کمک کند. 

سلیمانی همچنین در پیشنهاد دیگری بر تعامل بین جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در جمعیت‌های کشورهای مسلمان وجود دارد پیشنهاد می‌شود پلتفرمی برای تقویت ظرفیت جمعیت‌های ملی مسلمان برای مقابله با حوادث ایجاد شود. تا این جمعیت‌ها بتوانند تجارب، اطلاعات و دانش فنی خودشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر در اختتامیه این اجلاس که در شهر جده برگزار شد، گفت: ما معتقدیم جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ مسلمان دارای ظرفیت‌ها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند که می‌توانند بهتر از سایر جمعیت‌ها در زمان سوانح به مردم مسلمان کمک کنند. 

او همچنین جمعیت‌های ملی کشورهای مسلمان خواست به ابتکارات، نوآوری و استفاده از فن آوری اطلاعات و تکنولوژی‌های جدید برای پاسخ سریع و موثر به سوانح توجه کنند و از فناوری‌های ارتباطی را در زمینه آموزش همگانی مردم به کار گیرند و این تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشورمان در پایان به موضوع جذب داوطلبان و جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، زبانی و مذهبی می‌توانیم تجاربمان را در زمینه جذب جوانان و داوطلبان با همدیگر به اشتراک بگذاریم و اردوهای مشترک جوانان هلال احمر را در منطقه و در کشورهای مختلف برگزار کنیم. 

گفتنی‌است، اجلاس ۴ روزه کمیته اسلامی هلال بین‌الملل با حضوری جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر تعدادی از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر جده و به میزبانی جمعیت هلال احمر عربستان سعودی برگزار شد. 

در این اجلاسیه یعقوب سلیمانی دبیرکل و راضیه عالیشوندی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه به عنوان نمایندگان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز