خبرگزاری کار ایران

کاهش هزینه‌های تاکسیرانان پایتخت با کاهش عوارض نقل و انتقال تاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۸۷۶

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از حذف مبلغ ۳درصدی قیمت کارشناسی خودرو در فرآیند نقل و انتقال تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی وحدت‌کار با اشاره به مشکلات اقتصادی تاکسیرانان و توجه ویژه به این قشر محترم در مدیریت جدید شهری، گفت:  با توجه به اهمیت حمایت از تاکسیرانان زحمتکش و همچنین عادلانه تر شدن دریافت بهای خدمات و نیز در راستای برنامه ریزی مناسب و هدفمند درباره کاهش دریافتی های مصوب از تاکسیرانان تصمیم گرفتیم مبلغ ۳ درصدی قیمت کارشناسی خودرو در فرآیند نقل و انتقال تاکسی‌ها را که پیش از این به طور میانگین مبلغی حدود دو و نیم میلیون تومان توسط تاکسیرانان پرداخت می شد را حذف و مصوبه تازه‌ای را جایگزین آن کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در توضیح این خبر افزود: ما در جریان مشکلات تاکسیرانان هستیم. هر سال طبق جدول وزارت اقتصاد و دارایی، ارزش قیمت خودروها بر اساس قیمت کارشناسی به سازمان ارائه می‌شد و سازمان مبلغ ۳درصد از ارزش خودرو را محاسبه و به‌عنوان هزینه فرآیند نقل‌ و انتقال از تاکسیرانان دریافت می‌کرد. با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودروها به این نتیجه رسیدیم این مبلغ از توان تاکسیرانان خارج است و به همین دلیل طرح جایگزین پیشنهاد شد.

وحدت‌کار با بیان اینکه مصوبه «تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲» از سوی شورای شهر ابلاغ شد، در خصوص طرح جایگزین اظهار کرد: در همین مصوبه با حذف پرداخت ۳ درصد قیمت کارشناسی در فرآیند نقل و انتقال خودرو فقط مبلغ ۷۰۰هزار تومان به‌ عنوان مبلغ بهای خدمات منظور شد که از این مبلغ ۷۰ درصد قدرالسهم شرکتها و ۳۰درصد قدرالسهم سازمان تاکسیرانی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پایان خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای کاهش هزینه های تاکسیرانان شهر تهران است و ما همچنان تلاش می‌کنیم موارد دیگری را  برای ارایه خدمات رفاهی این عزیزان بررسی و به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز